Má smysl se v 21. století učit latinu? Latina jako nástroj pro rozvoj čtenářské gramotnosti.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10408476" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10408476 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SXPa0Go_TS" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SXPa0Go_TS</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Má smysl se v 21. století učit latinu? Latina jako nástroj pro rozvoj čtenářské gramotnosti.
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá důvody, proč je i v 21. století užitečné studovat latinu. Věnuje se rovněž latině jako prostředku ke zvyšování čtenářské gramotnosti. Česká republika se dle testů čtenářské gramotnosti (PISA) dlouhodobě pohybuje pod průměrem zemí OECD. Zahraniční zkušenosti a výzkumy ukazují, že výuka latiny má na čtenářskou gramotnost žáků výrazně pozitivní vliv - ve Velké Británii existují dokonce programy na zavádění latiny na základní školy právě s cílem zvýšit čtenářskou gramotnost žáků.
Název v anglickém jazyce
Teaching Latin in the 21st century
Popis výsledku anglicky
The Czech Republic has been ranking below OECD average in reading literacy (PISA) assesment. Foreign experience and research show that Latin lecture has significantly positive impact on students' reading literacy. In the UK, programmes to reintroduce Latin to primary curriculum exist to support the goal of improving reading literacy in pupils.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Andragogika
ISSN
1211-6378
e-ISSN
—
Svazek periodika
22/1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
9-14
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—