Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Má smysl se v 21. století učit latinu? Latina jako nástroj pro rozvoj čtenářské gramotnosti.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10408476" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10408476 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SXPa0Go_TS" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SXPa0Go_TS</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Má smysl se v 21. století učit latinu? Latina jako nástroj pro rozvoj čtenářské gramotnosti.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá důvody, proč je i v 21. století užitečné studovat latinu. Věnuje se rovněž latině jako prostředku ke zvyšování čtenářské gramotnosti. Česká republika se dle testů čtenářské gramotnosti (PISA) dlouhodobě pohybuje pod průměrem zemí OECD. Zahraniční zkušenosti a výzkumy ukazují, že výuka latiny má na čtenářskou gramotnost žáků výrazně pozitivní vliv - ve Velké Británii existují dokonce programy na zavádění latiny na základní školy právě s cílem zvýšit čtenářskou gramotnost žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Latin in the 21st century

  • Popis výsledku anglicky

    The Czech Republic has been ranking below OECD average in reading literacy (PISA) assesment. Foreign experience and research show that Latin lecture has significantly positive impact on students&apos; reading literacy. In the UK, programmes to reintroduce Latin to primary curriculum exist to support the goal of improving reading literacy in pupils.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Andragogika

  • ISSN

    1211-6378

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22/1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    9-14

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus