Preparing Czech Teachers to adapt students to everyday life and/or to lead them to acquiring the general culture knowledge
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10421502" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10421502 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/20:10421502
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=be9aDc39no" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=be9aDc39no</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
francouzština
Název v původním jazyce
Former les enseignants tchèques a préparer les élèves a la vie quotidienne et/ou a acquérir une culture générale
Popis výsledku v původním jazyce
Text se zabývá otázkou vztahu mezi vzdělaností a klíčovými kompetencemi v přípravě budoucích učitelů v České republice. Na pozadí kritiky vágní formulace očekávaných výstupů v RVP text kritizuje rétoriku kompetencí a její negativní dopady na vzdělanostní úroveň studentů všech stupňů škol. V textu se také řeší otázka vágního uchopení konstruktu vzdělanosti v souvislostech s aktuálním stavem univerzitní instituce a ideologií společnosti vědění. Je nastolena otázka, do jaké míry ještě vůbec hraje pojem vzdělanosti nějakou roli v přípravě budoucích učitelů.
Název v anglickém jazyce
Preparing Czech Teachers to adapt students to everyday life and/or to lead them to acquiring the general culture knowledge
Popis výsledku anglicky
The text deals with the issue of a relationship between education and key competencies in the training of future teachers in the Czech Republic. Against the background of criticism of the vague formulation of expected outcomes in the Czech Educational Frameworks, the text criticizes the rhetoric of competencies and its negative effects on the educational standards of students at all levels of schools. The text also addresses the issue of a vague grasp of the construct of education in connection with the current state of the university institution and the ideology of the knowledge society. The question is raised to what extent the concept of education still plays a role in the training of future teachers.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Penser l'éducation
ISSN
1253-1006
e-ISSN
—
Svazek periodika
2020
Číslo periodika v rámci svazku
46
Stát vydavatele periodika
FR - Francouzská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
91-103
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—