Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preparing Czech Teachers to adapt students to everyday life and/or to lead them to acquiring the general culture knowledge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10421502" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10421502 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/20:10421502

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=be9aDc39no" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=be9aDc39no</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    francouzština

  • Název v původním jazyce

    Former les enseignants tchèques a préparer les élèves a la vie quotidienne et/ou a acquérir une culture générale

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se zabývá otázkou vztahu mezi vzdělaností a klíčovými kompetencemi v přípravě budoucích učitelů v České republice. Na pozadí kritiky vágní formulace očekávaných výstupů v RVP text kritizuje rétoriku kompetencí a její negativní dopady na vzdělanostní úroveň studentů všech stupňů škol. V textu se také řeší otázka vágního uchopení konstruktu vzdělanosti v souvislostech s aktuálním stavem univerzitní instituce a ideologií společnosti vědění. Je nastolena otázka, do jaké míry ještě vůbec hraje pojem vzdělanosti nějakou roli v přípravě budoucích učitelů.

  • Název v anglickém jazyce

    Preparing Czech Teachers to adapt students to everyday life and/or to lead them to acquiring the general culture knowledge

  • Popis výsledku anglicky

    The text deals with the issue of a relationship between education and key competencies in the training of future teachers in the Czech Republic. Against the background of criticism of the vague formulation of expected outcomes in the Czech Educational Frameworks, the text criticizes the rhetoric of competencies and its negative effects on the educational standards of students at all levels of schools. The text also addresses the issue of a vague grasp of the construct of education in connection with the current state of the university institution and the ideology of the knowledge society. The question is raised to what extent the concept of education still plays a role in the training of future teachers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Penser l&apos;éducation

  • ISSN

    1253-1006

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    46

  • Stát vydavatele periodika

    FR - Francouzská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    91-103

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus