Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pregraduální příprava učitelů a učitelek v odborném vzdělávání aneb Proč to není jen o kompetenčním rámci?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F23%3A43924509" target="_blank" >RIV/62156489:43670/23:43924509 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.extrasystem.com/9788087570616.pdf" target="_blank" >http://www.extrasystem.com/9788087570616.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pregraduální příprava učitelů a učitelek v odborném vzdělávání aneb Proč to není jen o kompetenčním rámci?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zaměřuje na problematiku přípravy učitelů pro středního odborné vzdělávání, konkrétně učitelů praktického vyučování. Jedná se o učitelské zaměření, které je specifické svou odborností a požadovaným rozsahem. Příspěvek zmiňuje kompetenční rámec zpracovaný Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR v kontextu reality odborného vzdělávání. Nedílnou součástí činností tohoto typu učitelů a učitelek je kontakt se sociálními partnery - zaměstnavateli, na což by měli být připraveni. Nejen z pohledu odborné přípravy, ale i po stránce didaktické. Závěrem autoři zmiňují základní doporučení týkající se přípravy učitelů a učitelek praktického vyučování a odborného výcviku zaměřené na tuto oblast.

  • Název v anglickém jazyce

    Pre-graduate training of vocational education teachers – why it is not only about the competence framework?

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the issue of secondary vocational education and the preparation of teachers of practical teaching and vocational training. This is a teaching specialization that is specific in terms of expertise and required scope. The paper mentions the competence framework developed by the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic in the context of the reality of vocational education. An integral part of teachers&apos; activities is contact with employers, for which future teachers should be prepared. Not only from the point of view of professional training, but also didactic. In conclusion, the authors mention the basic recommendations regarding the preparation of teachers of practical teaching and professional training.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Schola nova, quo vadis? 2023: Sborník recenzovaných příspěvků 8. ročníku mezinárodní vědecké konference

  • ISBN

    978-80-87570-61-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    115-119

  • Název nakladatele

    Extrasystem Praha

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 11. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku