Pregraduální příprava učitelů a učitelek v odborném vzdělávání aneb Proč to není jen o kompetenčním rámci?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F23%3A43924509" target="_blank" >RIV/62156489:43670/23:43924509 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.extrasystem.com/9788087570616.pdf" target="_blank" >http://www.extrasystem.com/9788087570616.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pregraduální příprava učitelů a učitelek v odborném vzdělávání aneb Proč to není jen o kompetenčním rámci?
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na problematiku přípravy učitelů pro středního odborné vzdělávání, konkrétně učitelů praktického vyučování. Jedná se o učitelské zaměření, které je specifické svou odborností a požadovaným rozsahem. Příspěvek zmiňuje kompetenční rámec zpracovaný Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR v kontextu reality odborného vzdělávání. Nedílnou součástí činností tohoto typu učitelů a učitelek je kontakt se sociálními partnery - zaměstnavateli, na což by měli být připraveni. Nejen z pohledu odborné přípravy, ale i po stránce didaktické. Závěrem autoři zmiňují základní doporučení týkající se přípravy učitelů a učitelek praktického vyučování a odborného výcviku zaměřené na tuto oblast.
Název v anglickém jazyce
Pre-graduate training of vocational education teachers – why it is not only about the competence framework?
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the issue of secondary vocational education and the preparation of teachers of practical teaching and vocational training. This is a teaching specialization that is specific in terms of expertise and required scope. The paper mentions the competence framework developed by the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic in the context of the reality of vocational education. An integral part of teachers' activities is contact with employers, for which future teachers should be prepared. Not only from the point of view of professional training, but also didactic. In conclusion, the authors mention the basic recommendations regarding the preparation of teachers of practical teaching and professional training.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Schola nova, quo vadis? 2023: Sborník recenzovaných příspěvků 8. ročníku mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-87570-61-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
115-119
Název nakladatele
Extrasystem Praha
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 11. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—