Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pronunciation errors by Czech pupils learning German

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10424536" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10424536 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=m8jDfa59Kv" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=m8jDfa59Kv</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.37307/j.2198-2430.2020.03.05" target="_blank" >10.37307/j.2198-2430.2020.03.05</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Aussprachefehler tschechischer Schülerinnen und Schüler im Deutschen

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In einem vorbereitenden Schritt werden zunächst das Tschechische und das Deutsche in phonetisch-phonologischer Hinsicht miteinander verglichen, um Annahmen über wahrscheinliche Ausspracheschwierigkeiten tschechischer DaF-Schüler zu formulieren. Die betreffenden artikulatorischen Phänomene werden dann im Rahmen einer empirischen Studie daraufhin analysiert, welche von ihnen den Schülern beim lauten Lesen besondere Schwierigkeiten bereiten. Abschließend werden die festgestellten Aussprachefehler im Zusammenhang mit möglichem Transfer aus früher erworbenen und erlernten Sprachen diskutiert.

  • Název v anglickém jazyce

    Pronunciation errors by Czech pupils learning German

  • Popis výsledku anglicky

    As a preparatory first step, Czech and German are compared with regard to their phonetic-phonological properties in order to form hypotheses about likely pronunciation difficulties faced by Czech learners of German as a foreign language. We then undertake an empirical analysis of the articulatory phenomena indicated by this comparison in order to find out which of them cause particular problems for Czech speakers when reading aloud. Finally, we discuss the observed pronunciation errors in the context of possible transfer from languages acquired or learned earlier.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Deutsch als Fremdsprache

  • ISSN

    0011-9741

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    57

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    168-179

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85096227478