Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Expanding LINDSEI to spoken learner English from several L1s across CEFR levels

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10430096" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10430096 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=5_NPM3wXEa" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=5_NPM3wXEa</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3366/cor.2021.0220" target="_blank" >10.3366/cor.2021.0220</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Expanding LINDSEI to spoken learner English from several L1s across CEFR levels

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Learner corpus studies typically investigate the language of second-language learners with a different first language (L1) or with proficiency levels inferred from external criteria (e.g., the Louvain International Database of Spoken English Interlanguage, LINDSEI; Gilquin et al., 2010). This paper reports the process of expanding the original Czech (Gráf, 2017) and Taiwanese (Huang, 2014) sub-corpora (predominantly at B2 and C1; Huang et al., 2018) with samples from learners of other L1s across CEFR levels. In addition to sixty interviews by the German, Finnish and Norwegian LINDSEI teams, another eighty-three interviews with university students in Taiwan and Finland were held. The data collection and transcription procedures were adapted from LINDSEI guidelines to ensure comparability. Each fourteen-minute interview was anonymised using Audacity, and orthographically transcribed and aligned by means of EXMARaLDA. The levels of speaking proficiency in the supplemented data were assessed by two expert raters. The expanded learner corpus, containing 243 interviews, will be of considerable value for studying the development of learner English.

  • Název v anglickém jazyce

    Expanding LINDSEI to spoken learner English from several L1s across CEFR levels

  • Popis výsledku anglicky

    Learner corpus studies typically investigate the language of second-language learners with a different first language (L1) or with proficiency levels inferred from external criteria (e.g., the Louvain International Database of Spoken English Interlanguage, LINDSEI; Gilquin et al., 2010). This paper reports the process of expanding the original Czech (Gráf, 2017) and Taiwanese (Huang, 2014) sub-corpora (predominantly at B2 and C1; Huang et al., 2018) with samples from learners of other L1s across CEFR levels. In addition to sixty interviews by the German, Finnish and Norwegian LINDSEI teams, another eighty-three interviews with university students in Taiwan and Finland were held. The data collection and transcription procedures were adapted from LINDSEI guidelines to ensure comparability. Each fourteen-minute interview was anonymised using Audacity, and orthographically transcribed and aligned by means of EXMARaLDA. The levels of speaking proficiency in the supplemented data were assessed by two expert raters. The expanded learner corpus, containing 243 interviews, will be of considerable value for studying the development of learner English.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Corpora

  • ISSN

    1749-5032

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    271-285

  • Kód UT WoS článku

    000687140300005

  • EID výsledku v databázi Scopus