Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A View of the Current State of Inclusion in Czech Schools: Inclusive Practice in Education since 2016

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10440252" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10440252 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A View of the Current State of Inclusion in Czech Schools: Inclusive Practice in Education since 2016

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter briefly looks into the history of the development of inclusive efforts and introduces the reader to the current system of support and advisory services in the field of education of pupils with special educational needs in the Czech Republic. Attention is paid to the education of pupils with special educational needs across the education system from pre-school education to university education. To better illustrate the issue, some examples from practice are given. It also highlights some of the problems that the whole system of inclusive education in the Czech Republic is currently facing.

  • Název v anglickém jazyce

    A View of the Current State of Inclusion in Czech Schools: Inclusive Practice in Education since 2016

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter briefly looks into the history of the development of inclusive efforts and introduces the reader to the current system of support and advisory services in the field of education of pupils with special educational needs in the Czech Republic. Attention is paid to the education of pupils with special educational needs across the education system from pre-school education to university education. To better illustrate the issue, some examples from practice are given. It also highlights some of the problems that the whole system of inclusive education in the Czech Republic is currently facing.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Cultures of Inclusive Education and Democratic Citizenship: Comparative Perspectives

  • ISBN

    978-80-246-5012-8

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    146-172

  • Počet stran knihy

    228

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly