Kapitoly z didaktické gramatiky (se zřetelem k češtině jako cizímu jazyku)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10462188" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10462188 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kapitoly z didaktické gramatiky (se zřetelem k češtině jako cizímu jazyku)
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace shrnuje badatelské poznatky a dlouholeté zkušenosti z výuky češtiny jako cizího jazyka. Autor se zastavuje u chápání pojmu gramatika, pojednává o vybraných druzích mluvnických popisů přirozeného jazyka, poukazuje na specifika a přínos gramatiky didaktické. Zabývá se rovněž otázkami akvizice jazykového kódu a rolí gramatiky ve vyučovacích metodách cizích jazyků, zejména v metodě komunikační. Pozornost věnuje také principům výběru a uspořádání mluvnické látky, výkladu neparalelních gramatických kategorií a jevů, názorům na obtížnost určitých kapitol české mluvnice. Nabízí rovněž přístupný, názorný výklad náročnějších gramatických kapitol (slovosled, primární prepozice, slovesný vid aj.).
Název v anglickém jazyce
The chapters of didactic grammar (considering Czech as a foreign language)
Popis výsledku anglicky
The publication summarizes knowledge and experience acquired in the course of teaching Czech as a foreign language. It inquires into the concept of grammar, deals with various kind of grammatical descriptions of natural language and refers to specific features and contribution of didactic grammar. In addition, it goes into the issues of the acquisition of a language code and the role of grammar within the methods of teaching foreign languages. It pays heed to the principles of the selection and arrangement of the grammatical subject matters of the curriculum, the explanation of so-called non-parallel grammatical categories and phenomena, as well as opinions on the difficulties of certain parts of Czech grammar. Particulary it offers the accesible explication of more complicated parts of grammar (word-order, primary prepositions, verbal aspect, etc.).
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-246-4091-4
Počet stran knihy
106
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—