Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kapitoly z didaktické gramatiky (se zřetelem k češtině jako cizímu jazyku)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10462188" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10462188 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kapitoly z didaktické gramatiky (se zřetelem k češtině jako cizímu jazyku)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace shrnuje badatelské poznatky a dlouholeté zkušenosti z výuky češtiny jako cizího jazyka. Autor se zastavuje u chápání pojmu gramatika, pojednává o vybraných druzích mluvnických popisů přirozeného jazyka, poukazuje na specifika a přínos gramatiky didaktické. Zabývá se rovněž otázkami akvizice jazykového kódu a rolí gramatiky ve vyučovacích metodách cizích jazyků, zejména v metodě komunikační. Pozornost věnuje také principům výběru a uspořádání mluvnické látky, výkladu neparalelních gramatických kategorií a jevů, názorům na obtížnost určitých kapitol české mluvnice. Nabízí rovněž přístupný, názorný výklad náročnějších gramatických kapitol (slovosled, primární prepozice, slovesný vid aj.).

  • Název v anglickém jazyce

    The chapters of didactic grammar (considering Czech as a foreign language)

  • Popis výsledku anglicky

    The publication summarizes knowledge and experience acquired in the course of teaching Czech as a foreign language. It inquires into the concept of grammar, deals with various kind of grammatical descriptions of natural language and refers to specific features and contribution of didactic grammar. In addition, it goes into the issues of the acquisition of a language code and the role of grammar within the methods of teaching foreign languages. It pays heed to the principles of the selection and arrangement of the grammatical subject matters of the curriculum, the explanation of so-called non-parallel grammatical categories and phenomena, as well as opinions on the difficulties of certain parts of Czech grammar. Particulary it offers the accesible explication of more complicated parts of grammar (word-order, primary prepositions, verbal aspect, etc.).

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-246-4091-4

  • Počet stran knihy

    106

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy