Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prerequisites for Mastering the Reading of a Latin Text

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10489184" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10489184 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=4k6qZNyrtL" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=4k6qZNyrtL</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4467/27204812ZG.24.005.19721" target="_blank" >10.4467/27204812ZG.24.005.19721</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Prerequisites for Mastering the Reading of a Latin Text

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper first outlines the state of the methodology of teaching Roman literature in the Czech Republic (and in the world) and deals with basic considerations about the possible form of literary education in Latin classes. However, the core of the paper is the presentation of the prerequisites necessary for mastering the reading of a Latin text. The paper concludes by offering a possible methodological approach to literary education in Latin classes in the conditions of schools in the Czech Republic and possibly also in Poland.

  • Název v anglickém jazyce

    Prerequisites for Mastering the Reading of a Latin Text

  • Popis výsledku anglicky

    The paper first outlines the state of the methodology of teaching Roman literature in the Czech Republic (and in the world) and deals with basic considerations about the possible form of literary education in Latin classes. However, the core of the paper is the presentation of the prerequisites necessary for mastering the reading of a Latin text. The paper concludes by offering a possible methodological approach to literary education in Latin classes in the conditions of schools in the Czech Republic and possibly also in Poland.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Zeszyty Glottodydaktyczne Jagiellońskiego Centrum Językowego

  • ISSN

    2080-2358

  • e-ISSN

    2720-4812

  • Svazek periodika

    2024

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Zeszyt 13

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    35-46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus