Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The 'Flipped' Classroom - A Method for Improving Teaching and Learning Even in Large Classes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F22%3A10446268" target="_blank" >RIV/00216208:11220/22:10446268 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=TX7x0QZ4eC" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=TX7x0QZ4eC</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.19164/ijcle.v29i1.1229" target="_blank" >10.19164/ijcle.v29i1.1229</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The 'Flipped' Classroom - A Method for Improving Teaching and Learning Even in Large Classes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Covid-19 pandemic has forced many of us to transform our approach to teaching and learning. Instead of standing in front of a class in the lecture hall or sitting around a table and interactively debating with students, we, as teachers, have found ourselves staring at students (or just their names) through such platforms as Zoom or Teams and overcoming the instances of hesitance or silence by, well, talking more. Sooner or later some, perhaps many, of us recognised this &quot;trap of silence&quot; and in searching for better approaches to online teaching began to use - intentionally or not - the flipped classroom method. In this text, I will share my experience from the spring semester of 2021, in which I used the flipped classroom method in a large group setting (over 150 enrolled students). In the first part of this text, I will describe the course and implementation of the method. Then I will summarize its advantages and disadvantages and identify questions for further consideration. Throughout the paper, I include the experience of other teachers from the field of law and other disciplines to provide more context for my experience with the flipped classroom.

  • Název v anglickém jazyce

    The 'Flipped' Classroom - A Method for Improving Teaching and Learning Even in Large Classes

  • Popis výsledku anglicky

    The Covid-19 pandemic has forced many of us to transform our approach to teaching and learning. Instead of standing in front of a class in the lecture hall or sitting around a table and interactively debating with students, we, as teachers, have found ourselves staring at students (or just their names) through such platforms as Zoom or Teams and overcoming the instances of hesitance or silence by, well, talking more. Sooner or later some, perhaps many, of us recognised this &quot;trap of silence&quot; and in searching for better approaches to online teaching began to use - intentionally or not - the flipped classroom method. In this text, I will share my experience from the spring semester of 2021, in which I used the flipped classroom method in a large group setting (over 150 enrolled students). In the first part of this text, I will describe the course and implementation of the method. Then I will summarize its advantages and disadvantages and identify questions for further consideration. Throughout the paper, I include the experience of other teachers from the field of law and other disciplines to provide more context for my experience with the flipped classroom.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Clinical Legal Education

  • ISSN

    1467-1069

  • e-ISSN

    2056-3930

  • Svazek periodika

    29

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    62-80

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus