Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching the subject Applied Chemistry using flipped classroom method

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00135797" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00135797 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://rep.up.krakow.pl/xmlui/handle/11716/12943" target="_blank" >https://rep.up.krakow.pl/xmlui/handle/11716/12943</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24917/9788368020380.2" target="_blank" >10.24917/9788368020380.2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching the subject Applied Chemistry using flipped classroom method

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We have changed the method of teaching the subject Applied Chemistry at Faculty of Education, Masaryk University, Brno, Czech Republic. Instead of a classic lecture, elements of a flipped classroom method are used. We brought the curriculum closer to the STEM concept. Our text discusses our first experiences with this way of teaching. An interesting finding, among other things, is that students with different life experiences perceive this method of teaching differently. Older students, who already work as teachers at lower secondary school, appreciate it and perceive it clearly positively. On the contrary, younger students claim that the teaching was worse prepared.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching the subject Applied Chemistry using flipped classroom method

  • Popis výsledku anglicky

    We have changed the method of teaching the subject Applied Chemistry at Faculty of Education, Masaryk University, Brno, Czech Republic. Instead of a classic lecture, elements of a flipped classroom method are used. We brought the curriculum closer to the STEM concept. Our text discusses our first experiences with this way of teaching. An interesting finding, among other things, is that students with different life experiences perceive this method of teaching differently. Older students, who already work as teachers at lower secondary school, appreciate it and perceive it clearly positively. On the contrary, younger students claim that the teaching was worse prepared.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Developing key competences

  • ISBN

    9788368020380

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    20-32

  • Počet stran knihy

    164

  • Název nakladatele

    University of the National Education Commission

  • Místo vydání

    Krakow

  • Kód UT WoS kapitoly