Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Selling games by the kilo : using oral history to reconstruct informal economies of computer game distribution in the post-communist environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F10%3A10081036" target="_blank" >RIV/00216208:11230/10:10081036 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Selling games by the kilo : using oral history to reconstruct informal economies of computer game distribution in the post-communist environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Building on a larger research of the early gaming cultures in the Czech Republic and Czechoslovakia, this paper describes the alternative distribution channels of computer game software in the post-communist environment and their relationship to gamer communities. Before 1990, there was virtually no computer software or hardware market in the former Czechoslovakia. Copyright of digital works was rarely enforced or debated. Instead, informal distribution structures were forming, many of which survived well into the late 1990's. The ?shadow economy? worked on a number of levels.On top of that, there was a huge number of ?mail order pirates?, predominantly young gamers, who published their contact info in ad papers and copied games for money. Using archival material and oral history interviews, I will (1) describe the way informal distribution worked socially and economically, and (2) analyze the way distribution influenced the gaming culture in Czechoslovakia and the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Selling games by the kilo : using oral history to reconstruct informal economies of computer game distribution in the post-communist environment

  • Popis výsledku anglicky

    Building on a larger research of the early gaming cultures in the Czech Republic and Czechoslovakia, this paper describes the alternative distribution channels of computer game software in the post-communist environment and their relationship to gamer communities. Before 1990, there was virtually no computer software or hardware market in the former Czechoslovakia. Copyright of digital works was rarely enforced or debated. Instead, informal distribution structures were forming, many of which survived well into the late 1990's. The ?shadow economy? worked on a number of levels.On top of that, there was a huge number of ?mail order pirates?, predominantly young gamers, who published their contact info in ad papers and copied games for money. Using archival material and oral history interviews, I will (1) describe the way informal distribution worked socially and economically, and (2) analyze the way distribution influenced the gaming culture in Czechoslovakia and the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Game\Play\Society : contributions to contemporary computer game studies

  • ISBN

    978-3-86736-240-5

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    294

  • Název nakladatele

    Kopaed

  • Místo vydání

    München

  • Kód UT WoS kapitoly