Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment and Self-evaluation in Language Teaching and Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F12%3A10120322" target="_blank" >RIV/00216208:11230/12:10120322 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment and Self-evaluation in Language Teaching and Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The recent developments in Europe, particularly associated with language policy in the European Union and the Council of Europe, including the dissemination of the Common European Framework and the European Language Portfolio, have highlighted the need for rising awareness on evaluation, assessment and self-evaluation and their practical applications in education. Although there is an extensive literature on tests and testing and the validity of the test results, the ways in which students are benefiting from them in their real lives, along with assessment and evaluation have been far less studied (Brown 2005; Holec 1979). The purpose of this study was to analyse and compare three types of assessment strategies of foreign language learning to look forcorrelations between the factors influencing Czech students' learning outcomes. Results for English as a foreign language are presented here.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment and Self-evaluation in Language Teaching and Learning

  • Popis výsledku anglicky

    The recent developments in Europe, particularly associated with language policy in the European Union and the Council of Europe, including the dissemination of the Common European Framework and the European Language Portfolio, have highlighted the need for rising awareness on evaluation, assessment and self-evaluation and their practical applications in education. Although there is an extensive literature on tests and testing and the validity of the test results, the ways in which students are benefiting from them in their real lives, along with assessment and evaluation have been far less studied (Brown 2005; Holec 1979). The purpose of this study was to analyse and compare three types of assessment strategies of foreign language learning to look forcorrelations between the factors influencing Czech students' learning outcomes. Results for English as a foreign language are presented here.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IATEFL 2011 : Brighton conference selections : 45th international conference, Brighton, 15-19 April 2011

  • ISBN

    978-1-901095-38-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    220-221

  • Název nakladatele

    International Association of Teachers of English as a Foreign Language

  • Místo vydání

    Canterbury

  • Místo konání akce

    UK

  • Datum konání akce

    15. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku