Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Současná reklamština aneb nové trendy v jazyce reklamní a marketingové komunikace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F19%3A10410619" target="_blank" >RIV/00216208:11230/19:10410619 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.juls.savba.sk/ediela/varia/24/Varia24.pdf" target="_blank" >https://www.juls.savba.sk/ediela/varia/24/Varia24.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Současná reklamština aneb nové trendy v jazyce reklamní a marketingové komunikace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem textu je popis nových trendů v reklamní a mediální komunikaci s důrazem na inovativní prostředky přesvědčování. Reklamní texty jsou považovány za součást a zároveň za reprezentaci postmoderního diskurzu ve veřjeném prostoru. Problematika je nejprve stručně uvedena v kontextu reklamního stylu (Kraus, Pravdová, Čmejrková a další). Podstatnou a distinktivní formou užívanou v reklamě je humorná složka jednotlivých vyjádření; kterou demonstrujeme na nejnovějších příkladech, neboť humor sám o sobě se objevuje v reklamě velmi dlouho. Dále popiujeme intertextové hry, aluze, parafráze známých přísloví, slogany a jejich fonetické variace. Jednou ze současných manifestací reklamního stylu je i užívání cizojazyčných imitací buď skutečných, nebo fikčních. Sledujeme také neologizaci lexikální oblasti, která opět není novinkou sama o sobě, ale je užívána v krajním případě až pro mrzačení slov či jejich výslovnosti. Všechny tyto jevy jsou pak dále přejímány do úzu a velmi kometovány a hojně prožívány a komentovány jazykovým společnenstvím.

  • Název v anglickém jazyce

    Contemporary Advertising Language: New Trends in Advertising and Marketing Communication Language

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of this text is to describe the new trends in marketing and advertising communication, especially trends in the use of communication means and options how to persuade customers (which is the main purpose of any advertising) in a new and innovative way. The advertising texts are considered to be a part of and at the same time a representation of the postmodern discourse and public space; the problematics is briefly put in the context of advertising style debate (Kraus, Pravdová, Čmejrková etc.). Humour is seen as the freshest and at the moment the most distinctive form of language means - we concentrate on its most recent applications as humour as such is used in advertising already for a very long time. We concentrate on different intertexts wordplays, allusions, paraphrases of famous quotes, slogans or sound variations. One of the newest trends is the usage of paraphrases and foreign languages imitations - either of real or fictional foreign languages. Finally, we look at the neoligization in the lexical area which again is not new as such but is very frequently used for mutilations of different words or their pronunciation. All these phenomena are then more or less incorporated in ordinary speeches and very emotionally reflected by the audience (language groups).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    VARIA XXIV : zborník príspevkov z XXIV. kolokvia mladých jazykovedcov

  • ISBN

    978-80-7308-757-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    192-203

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Filozofická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    9. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku