Spreading awareness about environmental sustainability through influencers. A case study from the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F23%3A10473681" target="_blank" >RIV/00216208:11230/23:10473681 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Spreading awareness about environmental sustainability through influencers. A case study from the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Social networks are a new source of information, especially for young people from Generation Z. The most popular social networks are Instagram, Facebook, YouTube and particularly TikTok. Here we can therefore look for opportunities to spread awareness of environmental sustainability and sustainability-related topics. As the quantitative researchconducted here shows, Generation Z follows influencers primarily on Instagram. However, there are very few such profiles here and they tend to focus on either an isolated topic such as sustainable fashion or environmental sustainability connect with current situation in society.
Název v anglickém jazyce
Spreading awareness about environmental sustainability through influencers. A case study from the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Social networks are a new source of information, especially for young people from Generation Z. The most popular social networks are Instagram, Facebook, YouTube and particularly TikTok. Here we can therefore look for opportunities to spread awareness of environmental sustainability and sustainability-related topics. As the quantitative researchconducted here shows, Generation Z follows influencers primarily on Instagram. However, there are very few such profiles here and they tend to focus on either an isolated topic such as sustainable fashion or environmental sustainability connect with current situation in society.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Digitálny ekoaktivizmus: Sociálne médiá, udržateľný rozvoj a bezpečnosť na internete
ISBN
978-80-263-1773-9
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
123-132
Počet stran knihy
201
Název nakladatele
Tribun EU
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—