Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spreading awareness about environmental sustainability through influencers. A case study from the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F23%3A10473681" target="_blank" >RIV/00216208:11230/23:10473681 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Spreading awareness about environmental sustainability through influencers. A case study from the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social networks are a new source of information, especially for young people from Generation Z. The most popular social networks are Instagram, Facebook, YouTube and particularly TikTok. Here we can therefore look for opportunities to spread awareness of environmental sustainability and sustainability-related topics. As the quantitative researchconducted here shows, Generation Z follows influencers primarily on Instagram. However, there are very few such profiles here and they tend to focus on either an isolated topic such as sustainable fashion or environmental sustainability connect with current situation in society.

  • Název v anglickém jazyce

    Spreading awareness about environmental sustainability through influencers. A case study from the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Social networks are a new source of information, especially for young people from Generation Z. The most popular social networks are Instagram, Facebook, YouTube and particularly TikTok. Here we can therefore look for opportunities to spread awareness of environmental sustainability and sustainability-related topics. As the quantitative researchconducted here shows, Generation Z follows influencers primarily on Instagram. However, there are very few such profiles here and they tend to focus on either an isolated topic such as sustainable fashion or environmental sustainability connect with current situation in society.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Digitálny ekoaktivizmus: Sociálne médiá, udržateľný rozvoj a bezpečnosť na internete

  • ISBN

    978-80-263-1773-9

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    123-132

  • Počet stran knihy

    201

  • Název nakladatele

    Tribun EU

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly