Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INSTAGRAM ANALYSIS OF GREEN DEAL COMMUNICATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A92537" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:92537 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ap.pef.czu.cz/en/r-12193-conference-proceedings" target="_blank" >https://ap.pef.czu.cz/en/r-12193-conference-proceedings</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    INSTAGRAM ANALYSIS OF GREEN DEAL COMMUNICATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to identify the main topics of communication related to the Green Deal based on a social media analysis on the Instagram social network. Based on the imported data, from 23 316 posts of 9 284 unique users, 6,014 unique hashtags were identified, which are connected via 82,679 connections. We have identified 7 most important hashtags on the grounds of the values of frequency and eigenvector centrality as 1) sustainability 2) climatechange 3) environment 4) innovation 5) circulareconomy 6) renewableenergy, 7) greenwashing. Using community analysis, it is possible to recognize 3 main cluters 1) Environment sustainability 2) Renewable energy and 3) Agriculture. This research describe the key areas that are communicated on the social media (Instagram), which is a key factor in understanding people and organization interests in the context of the various elements of the EU Green Deal and on the other hand offers the comprehension of the topics that are communicated which affects public perce

  • Název v anglickém jazyce

    INSTAGRAM ANALYSIS OF GREEN DEAL COMMUNICATION

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to identify the main topics of communication related to the Green Deal based on a social media analysis on the Instagram social network. Based on the imported data, from 23 316 posts of 9 284 unique users, 6,014 unique hashtags were identified, which are connected via 82,679 connections. We have identified 7 most important hashtags on the grounds of the values of frequency and eigenvector centrality as 1) sustainability 2) climatechange 3) environment 4) innovation 5) circulareconomy 6) renewableenergy, 7) greenwashing. Using community analysis, it is possible to recognize 3 main cluters 1) Environment sustainability 2) Renewable energy and 3) Agriculture. This research describe the key areas that are communicated on the social media (Instagram), which is a key factor in understanding people and organization interests in the context of the various elements of the EU Green Deal and on the other hand offers the comprehension of the topics that are communicated which affects public perce

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Agrarian perspectives XXXI. Green Deal – Future Perspectives

  • ISBN

    978-80-213-3211-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    2464-4781

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    204-213

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague Kamýcká 129, Prague 6, Czech Republic

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    14. 9. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku