INSTAGRAM ANALYSIS OF GREEN DEAL COMMUNICATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A92537" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:92537 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ap.pef.czu.cz/en/r-12193-conference-proceedings" target="_blank" >https://ap.pef.czu.cz/en/r-12193-conference-proceedings</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
INSTAGRAM ANALYSIS OF GREEN DEAL COMMUNICATION
Popis výsledku v původním jazyce
This paper aims to identify the main topics of communication related to the Green Deal based on a social media analysis on the Instagram social network. Based on the imported data, from 23 316 posts of 9 284 unique users, 6,014 unique hashtags were identified, which are connected via 82,679 connections. We have identified 7 most important hashtags on the grounds of the values of frequency and eigenvector centrality as 1) sustainability 2) climatechange 3) environment 4) innovation 5) circulareconomy 6) renewableenergy, 7) greenwashing. Using community analysis, it is possible to recognize 3 main cluters 1) Environment sustainability 2) Renewable energy and 3) Agriculture. This research describe the key areas that are communicated on the social media (Instagram), which is a key factor in understanding people and organization interests in the context of the various elements of the EU Green Deal and on the other hand offers the comprehension of the topics that are communicated which affects public perce
Název v anglickém jazyce
INSTAGRAM ANALYSIS OF GREEN DEAL COMMUNICATION
Popis výsledku anglicky
This paper aims to identify the main topics of communication related to the Green Deal based on a social media analysis on the Instagram social network. Based on the imported data, from 23 316 posts of 9 284 unique users, 6,014 unique hashtags were identified, which are connected via 82,679 connections. We have identified 7 most important hashtags on the grounds of the values of frequency and eigenvector centrality as 1) sustainability 2) climatechange 3) environment 4) innovation 5) circulareconomy 6) renewableenergy, 7) greenwashing. Using community analysis, it is possible to recognize 3 main cluters 1) Environment sustainability 2) Renewable energy and 3) Agriculture. This research describe the key areas that are communicated on the social media (Instagram), which is a key factor in understanding people and organization interests in the context of the various elements of the EU Green Deal and on the other hand offers the comprehension of the topics that are communicated which affects public perce
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Agrarian perspectives XXXI. Green Deal – Future Perspectives
ISBN
978-80-213-3211-9
ISSN
—
e-ISSN
2464-4781
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
204-213
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague Kamýcká 129, Prague 6, Czech Republic
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
14. 9. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—