Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

WHAT DOES ‘SAFE FOOD’ MEAN FOR YOUNG CUSTOMERS?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F18%3A77349" target="_blank" >RIV/60460709:41110/18:77349 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    WHAT DOES ‘SAFE FOOD’ MEAN FOR YOUNG CUSTOMERS?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    For food producers and regulators, food safety means that products must be free from any contamination, including microbial, parasitic or chemical contamination (FAO, 2004). However, research indicates that for a growing number of consumers, safe food means much more. This finding has implications for producers and retailers marketing their foods as healthy and high quality. The objective of this paper is to identify key hashtags that are communicated in connection to Safe Food on the Instagram social network. The study was conducted on a sample of 4,172 messages from 2,096 unique posters. Messages were captured as Instagram social media communications using Netlytic software. Based on the Eigenvector Centrality analysis, four of the most significant characteristics that Instagram users communicate in connection with the hashtag safefood have been identified: 1) Healthyfood (Healthy) 2) glutenfree 3) vegan and 4) organic. These results can be used by food producers focusing on healthy foods in their

  • Název v anglickém jazyce

    WHAT DOES ‘SAFE FOOD’ MEAN FOR YOUNG CUSTOMERS?

  • Popis výsledku anglicky

    For food producers and regulators, food safety means that products must be free from any contamination, including microbial, parasitic or chemical contamination (FAO, 2004). However, research indicates that for a growing number of consumers, safe food means much more. This finding has implications for producers and retailers marketing their foods as healthy and high quality. The objective of this paper is to identify key hashtags that are communicated in connection to Safe Food on the Instagram social network. The study was conducted on a sample of 4,172 messages from 2,096 unique posters. Messages were captured as Instagram social media communications using Netlytic software. Based on the Eigenvector Centrality analysis, four of the most significant characteristics that Instagram users communicate in connection with the hashtag safefood have been identified: 1) Healthyfood (Healthy) 2) glutenfree 3) vegan and 4) organic. These results can be used by food producers focusing on healthy foods in their

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AGRARIAN PERSPECTIVES XXVII. FOOD SAFETY – FOOD SECURITY. PROCEEDINGS of the 27th International Scientific Conference

  • ISBN

    978-80-213-2890-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    236-242

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo konání akce

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Datum konání akce

    19. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku