Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výuka dovedností myslet podle Edwarda de Bono

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F07%3A00001316" target="_blank" >RIV/00216208:11240/07:00001316 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výuka dovedností myslet podle Edwarda de Bono

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text představuje pojem dovednosti myslet a jeho vývoj v psychologické literatuře. Prezentuje současné přístupy k výuce dovedností myslet. Hlavním cílem tohoto textuje představit jeden z prvních a také pravděpodobně nejvýznamnějších programů pro rozvoj dovedností myslet,program CoRT, jehož autorem je Edward de Bono. S ohledem na minimální znalost Do Bonova díla v českém prostředí věnujeme část textu osobě Edwarda de Bono, teoretickému systému, který v podstatě představuje základy všech de Bonových knih.Popis CoRTu a metodiky práce s ním pak analýzu těchto teoretických východisek následuje. Závěr textu se obrací k otázkám možnosti implementace programu CoRT v českém prostředí.

  • Název v anglickém jazyce

    Do Bono´s Approach to Teach Thinking Skills

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a notion of "thinking skills" and current approaches to teach general thinking skills as a basis for introduction of one of the most known programs for teaching thinking skills-CoRT. Paper presents basic information about its author,Edward de Bono, and then analyses theoretical background, structure and methods of implementation typical for this program. End of this paper id devoted to the question of adaptation of this program to the context of Czech educational system.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lidé města

  • ISSN

    1212-8112

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2-3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    64-73

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus