Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spíše Wikipedie než učebnice: Vzorce využívání otevřených vzdělávacích zdrojů studenty environmentálních oborů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F18%3A10386580" target="_blank" >RIV/00216208:11240/18:10386580 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.14712/18023061.569" target="_blank" >https://doi.org/10.14712/18023061.569</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/18023061.569" target="_blank" >10.14712/18023061.569</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Spíše Wikipedie než učebnice: Vzorce využívání otevřených vzdělávacích zdrojů studenty environmentálních oborů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem našeho výzkumu bylo analyzovat současné diskuze zabývající se vzorci využívání otevřených vzdělávacích zdrojů (OER) na úrovni vysokoškolského vzdělávání a odpovědět na výzkumnou otázku: &quot;Jaké jsou vzorce využívání OER studentů environmentálních oborů v České republice?&quot;. Výzkum byl realizován v rámci environmentálních kurzů na českých vysokých školách, celkem bylo vyhodnoceno 233 dotazníků pomocí metody t-testu a Chi-square testu. Většina studentů používá OER často nebo častěji než klasické studijní materiály. Dostupnost, množství informací a snadná orientace patří mezi nejoceňovanější výhody při využívání OER. Můžeme proto konstatovat, že vzhledem k popularitě OER by měly také vzdělávací instituce zaměřit svoji pozornost na tento fenomén.

  • Název v anglickém jazyce

    Rather Wikipedia than textbooks: Patterns of usage of Open Educational Resources (OER) by Students of Environmental Fields

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the research is to review current debates about OER usage on the higher education level, and answer the research question: &quot;What are the environmental students&apos; OER usage patterns?&quot; in the context of environmental studies in the Czech Republic. The data was acquired through a survey questionnaire (n=233). Two kinds of statistical tests were performed: 1) t-test and 2) Chi-square test. Most students use OER as often as or more often than classical materials. Wikipedia is the most used resource. Availability, amount of information and easy orientation are the most value benefits of OER usage. Because of the popularity of OER among students, educational institutions should focus their attention on OER.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50803 - Information science (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Envigogika

  • ISSN

    1802-3061

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    1-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus