Využívání a posuzování kvality otevřených vzdělávacích zdrojů v kontextu vysokých škol: situace na Univerzitě Karlově
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F20%3A10425387" target="_blank" >RIV/00216208:11690/20:10425387 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=esIBk.iuF0" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=esIBk.iuF0</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/18023061.607" target="_blank" >10.14712/18023061.607</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využívání a posuzování kvality otevřených vzdělávacích zdrojů v kontextu vysokých škol: situace na Univerzitě Karlově
Popis výsledku v původním jazyce
Článek analyzuje současný stav a možnosti, které nabízí implementace otevřených vzděláva-cích zdrojů (OER) do vzdělávacího procesu v rámci vysokých škol, přičemž se zaměřuje na situaci na Univerzitě Karlově (UK). Nejprve je diskutována problematika OER v kontextu vysokého školství a posuzování kvality OER. Následně jsou prezentovány výsledky tematického výzkumu realizovaného v rámci UK zaměřeného na zmapování těchto zdrojů a analýzu vybraných aspektů kvality. Z výsledků plyne, že na UK jsou provozovány jako OER zejména wiki systémy. Nejlépe fungujícím wikisystémem, který má zároveň propracovaný systém zajišťování kvality, jsou pak WikiSkripta. Autoři zároveň naznačují,že stávající kritéria kvality vzdělávacích zdrojů je potřeba votevřeném prostředí modifi-kovat a přidat další, která budou reagovat na specifické vlastnosti těchto zdrojů, především jejich fluidní, včase proměnlivou povahu
Název v anglickém jazyce
Use and evaluation of the quality of open educational resources in the context of universities: the situation at Charles University
Popis výsledku anglicky
The article analyzes the current state and possibilities offered by the use of the open educational resources (OER) within the educational process on the university level, focusing on the situation at Charles University. First, the issue of OER is discussed in the context of higher education and OER quality assessment. Subsequently, the results of thematic research carried out within Charles University focused on mapping these sources and analysis of selected aspects of their quality are presented. The results show that the main open educational resources used in Charles University are wiki systems. The best functioning wiki system, which also has a sophisticated quality assurance system, is "WikiSkripta". The authors also suggest that the existing criteria for the quality of educational resources need to be modified in an open environment and the new ones, those that reflect specific properties of these resources, especially their fluid, time-varying nature, should be added.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000013" target="_blank" >TL02000013: Zajištění kvality otevřených vzdělávacích zdrojů: jak správně vytvářet a využívat volně dostupné studijní materiály</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Envigogika
ISSN
1802-3061
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
31
Strana od-do
1-31
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—