Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využívání a posuzování kvality otevřených vzdělávacích zdrojů v kontextu vysokých škol: situace na Univerzitě Karlově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F20%3A10425387" target="_blank" >RIV/00216208:11690/20:10425387 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=esIBk.iuF0" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=esIBk.iuF0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/18023061.607" target="_blank" >10.14712/18023061.607</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využívání a posuzování kvality otevřených vzdělávacích zdrojů v kontextu vysokých škol: situace na Univerzitě Karlově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek analyzuje současný stav a možnosti, které nabízí implementace otevřených vzděláva-cích zdrojů (OER) do vzdělávacího procesu v rámci vysokých škol, přičemž se zaměřuje na situaci na Univerzitě Karlově (UK). Nejprve je diskutována problematika OER v kontextu vysokého školství a posuzování kvality OER. Následně jsou prezentovány výsledky tematického výzkumu realizovaného v rámci UK zaměřeného na zmapování těchto zdrojů a analýzu vybraných aspektů kvality. Z výsledků plyne, že na UK jsou provozovány jako OER zejména wiki systémy. Nejlépe fungujícím wikisystémem, který má zároveň propracovaný systém zajišťování kvality, jsou pak WikiSkripta. Autoři zároveň naznačují,že stávající kritéria kvality vzdělávacích zdrojů je potřeba votevřeném prostředí modifi-kovat a přidat další, která budou reagovat na specifické vlastnosti těchto zdrojů, především jejich fluidní, včase proměnlivou povahu

  • Název v anglickém jazyce

    Use and evaluation of the quality of open educational resources in the context of universities: the situation at Charles University

  • Popis výsledku anglicky

    The article analyzes the current state and possibilities offered by the use of the open educational resources (OER) within the educational process on the university level, focusing on the situation at Charles University. First, the issue of OER is discussed in the context of higher education and OER quality assessment. Subsequently, the results of thematic research carried out within Charles University focused on mapping these sources and analysis of selected aspects of their quality are presented. The results show that the main open educational resources used in Charles University are wiki systems. The best functioning wiki system, which also has a sophisticated quality assurance system, is &quot;WikiSkripta&quot;. The authors also suggest that the existing criteria for the quality of educational resources need to be modified in an open environment and the new ones, those that reflect specific properties of these resources, especially their fluid, time-varying nature, should be added.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000013" target="_blank" >TL02000013: Zajištění kvality otevřených vzdělávacích zdrojů: jak správně vytvářet a využívat volně dostupné studijní materiály</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Envigogika

  • ISSN

    1802-3061

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    1-31

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus