Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Moderství počítačových her : mezi komunitní praxí a herním mainstreamem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F21%3A10448125" target="_blank" >RIV/00216208:11240/21:10448125 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/26482789:_____/21:10152233

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Rb5_SNeoGi" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Rb5_SNeoGi</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Moderství počítačových her : mezi komunitní praxí a herním mainstreamem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložený příspěvek se pokouší zpracovat téma moderství počítačových her jako příklad specifické fanouškovské aktivity. 1) Vycházíme z Jenkinsovy definice konvergentní kultury a 2) pokoušíme se představit stručnou genealogii moderství a v poslední části 3) nabízíme interpretační přehled moderství ze strukturálního a kulturního (sociálního či komunitního) hlediska. Ve výsledku chápeme moderství jako produktivní činnost, která má potenciál deteritorializovat struktury daného materiálu (původní hry) a přispívá k transformaci videoherního průmyslu.

  • Název v anglickém jazyce

    Computer Games Modding: Between Community Praxis and Mainstream Game Industry

  • Popis výsledku anglicky

    The presented paper attempts to elaborate on the topic of computer games modding as an example of specific fan-activity. 1) We draw on Jenkins&apos; definition of convergence culture and 2) attempt to introduce a short genealogy of modding, and in the last part 3) offer an interpretative overview of game-modding from a structural and cultural (social or community) perspective. As a result, we understand modding as a productive activity that has the potential to deterritorialize structures of given material (original game) and contributes to the transformation of the video game industry.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Iluminace

  • ISSN

    0862-397X

  • e-ISSN

    2570-9267

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    9-25

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85124034830