Moderství počítačových her : mezi komunitní praxí a herním mainstreamem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F21%3A10448125" target="_blank" >RIV/00216208:11240/21:10448125 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/26482789:_____/21:10152233
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Rb5_SNeoGi" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Rb5_SNeoGi</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Moderství počítačových her : mezi komunitní praxí a herním mainstreamem
Popis výsledku v původním jazyce
Předložený příspěvek se pokouší zpracovat téma moderství počítačových her jako příklad specifické fanouškovské aktivity. 1) Vycházíme z Jenkinsovy definice konvergentní kultury a 2) pokoušíme se představit stručnou genealogii moderství a v poslední části 3) nabízíme interpretační přehled moderství ze strukturálního a kulturního (sociálního či komunitního) hlediska. Ve výsledku chápeme moderství jako produktivní činnost, která má potenciál deteritorializovat struktury daného materiálu (původní hry) a přispívá k transformaci videoherního průmyslu.
Název v anglickém jazyce
Computer Games Modding: Between Community Praxis and Mainstream Game Industry
Popis výsledku anglicky
The presented paper attempts to elaborate on the topic of computer games modding as an example of specific fan-activity. 1) We draw on Jenkins' definition of convergence culture and 2) attempt to introduce a short genealogy of modding, and in the last part 3) offer an interpretative overview of game-modding from a structural and cultural (social or community) perspective. As a result, we understand modding as a productive activity that has the potential to deterritorialize structures of given material (original game) and contributes to the transformation of the video game industry.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Iluminace
ISSN
0862-397X
e-ISSN
2570-9267
Svazek periodika
33
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
9-25
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85124034830