Moderství počítačových her: mezi komunitní praxí a herním mainstreamem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F21%3A10152233" target="_blank" >RIV/26482789:_____/21:10152233 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11240/21:10448125
Výsledek na webu
<a href="https://www.iluminace.cz/index.php/cz/" target="_blank" >https://www.iluminace.cz/index.php/cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Moderství počítačových her: mezi komunitní praxí a herním mainstreamem
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto textu je předložit popis obecných tendencí moderství počítačových her. Tvrdíme, že moderství je svébytnou kulturní praktikou a technikou s vlastní tradicí, soubory předpokladů technologických (technologická kompetence) a mediálních (např. apropriace struktury narativního diskursu počítačových her) a společenských důsledků (situování sebe sama do určité uživatelské komunity). Takto koncipovaný text se snaží jed- nak uvést do tuzemského akademického prostředí problematiku moderství počítačových her, na niž je pozornost zaměřována spíše okrajově, jednak ukázat moderství jakožto pro- duktivní aktivitu, která má potenciál určit směřování mainstreamového herního průmyslu.
Název v anglickém jazyce
Computer Games Modding: Between Community Praxis and Mainstream Game Industry
Popis výsledku anglicky
The presented paper attempts to elaborate on the topic of computer games modding as an example of specific fan-activity. 1) We draw on Jenkins' definition of convergence culture and 2) attempt to introduce a short genealogy of modding, and in the last part 3) offer an interpretative overview of game-modding from a structural and cultural (social or community) perspective. As a result, we un- derstand modding as a productive activity that has the potential to deterritorialize structures of giv- en material (original game) and contributes to the transformation of the video game industry.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Iluminace
ISSN
0862-397X
e-ISSN
—
Svazek periodika
33
Číslo periodika v rámci svazku
3/2021
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
9-26
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85124034830