Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Moderství počítačových her: mezi komunitní praxí a herním mainstreamem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F21%3A10152233" target="_blank" >RIV/26482789:_____/21:10152233 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11240/21:10448125

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.iluminace.cz/index.php/cz/" target="_blank" >https://www.iluminace.cz/index.php/cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Moderství počítačových her: mezi komunitní praxí a herním mainstreamem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem tohoto textu je předložit popis obecných tendencí moderství počítačových her. Tvrdíme, že moderství je svébytnou kulturní praktikou a technikou s vlastní tradicí, soubory předpokladů technologických (technologická kompetence) a mediálních (např. apropriace struktury narativního diskursu počítačových her) a společenských důsledků (situování sebe sama do určité uživatelské komunity). Takto koncipovaný text se snaží jed- nak uvést do tuzemského akademického prostředí problematiku moderství počítačových her, na niž je pozornost zaměřována spíše okrajově, jednak ukázat moderství jakožto pro- duktivní aktivitu, která má potenciál určit směřování mainstreamového herního průmyslu.

  • Název v anglickém jazyce

    Computer Games Modding: Between Community Praxis and Mainstream Game Industry

  • Popis výsledku anglicky

    The presented paper attempts to elaborate on the topic of computer games modding as an example of specific fan-activity. 1) We draw on Jenkins&apos; definition of convergence culture and 2) attempt to introduce a short genealogy of modding, and in the last part 3) offer an interpretative overview of game-modding from a structural and cultural (social or community) perspective. As a result, we un- derstand modding as a productive activity that has the potential to deterritorialize structures of giv- en material (original game) and contributes to the transformation of the video game industry.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Iluminace

  • ISSN

    0862-397X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3/2021

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    9-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85124034830