Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education and integration of the others: Roma Education in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F24%3A10492453" target="_blank" >RIV/00216208:11240/24:10492453 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/24:10492453

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1515/9781805394785-008" target="_blank" >https://doi.org/10.1515/9781805394785-008</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/9781805394785-008" target="_blank" >10.1515/9781805394785-008</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education and integration of the others: Roma Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to show the tensions and levels that arise regarding the &quot;failure&quot; of Romani people in education in the Czech Republic. We will describe the Czech education system and present its political and historical development and its treatment of otherness, or what is defined as otherness in it. Using ethnographic data from the small town of Alfa and through the interpretive framework of cognitive anthropology (see D&apos;Andrade and Strauss 1992; Goodenough 1957; Shweder 1984; Quinn and Holland 1987; Keesing 1987) - and its concept of &apos;schema&apos;, we will demonstrate how the upbringing of children in excluded localities can be misinterpreted by the professional majority and how it is seen by the Roma themselves, or rather by Roma mothers. The aim of the text is to show the goals of educating children in an excluded locality and the divergence of socialization goals between the majority and the minority.

  • Název v anglickém jazyce

    Education and integration of the others: Roma Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to show the tensions and levels that arise regarding the &quot;failure&quot; of Romani people in education in the Czech Republic. We will describe the Czech education system and present its political and historical development and its treatment of otherness, or what is defined as otherness in it. Using ethnographic data from the small town of Alfa and through the interpretive framework of cognitive anthropology (see D&apos;Andrade and Strauss 1992; Goodenough 1957; Shweder 1984; Quinn and Holland 1987; Keesing 1987) - and its concept of &apos;schema&apos;, we will demonstrate how the upbringing of children in excluded localities can be misinterpreted by the professional majority and how it is seen by the Roma themselves, or rather by Roma mothers. The aim of the text is to show the goals of educating children in an excluded locality and the divergence of socialization goals between the majority and the minority.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Difference and Sameness in Schools: Perspectives from the European Anthropology of Education

  • ISBN

    978-1-80539-476-1

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    171-195

  • Počet stran knihy

    356

  • Název nakladatele

    Berghahn Books

  • Místo vydání

    New York

  • Kód UT WoS kapitoly