Filozofické, pedagogické, etické a psychologické aspekty žáků se sluchovým postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11280%2F08%3A00108381" target="_blank" >RIV/00216208:11280/08:00108381 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Philosophical, Pedagogical, Ethical and Psychosocial Aspects Pupils with Hearing Impairment
Popis výsledku v původním jazyce
The philosophy of impairment or the philosophy of physicality (bodying) of an impaired person has to be integrated into the social awareness. It is the only way for it to, as a feedback, influence the philosophy of the mainstream society approach to minorities of impaired people, and thus also to the hearing impaired. Without understanding the philosophy of each and every man as well as philosophy of each and every impaired person it is impossible to reach a socially acceptable consensus, which would beactively prezent, developed and applied in the philosophical awareness of the society.
Název v anglickém jazyce
Philosophical, Pedagogical, Ethical and Psychosocial Aspects Pupils with Hearing Impairment
Popis výsledku anglicky
The philosophy of impairment or the philosophy of physicality (bodying) of an impaired person has to be integrated into the social awareness. It is the only way for it to, as a feedback, influence the philosophy of the mainstream society approach to minorities of impaired people, and thus also to the hearing impaired. Without understanding the philosophy of each and every man as well as philosophy of each and every impaired person it is impossible to reach a socially acceptable consensus, which would beactively prezent, developed and applied in the philosophical awareness of the society.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Environmental Difficulties in Schoolchildren with Speech Disorders
ISBN
978-83-7587-074-9
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
—
Počet stran knihy
150
Název nakladatele
Impuls
Místo vydání
Krakow
Kód UT WoS kapitoly
—