Elektronické hry - efektivní prostředek chemického vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F10%3A10070621" target="_blank" >RIV/00216208:11310/10:10070621 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Elektronické hry - efektivní prostředek chemického vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Role elektronických multimediálních prostředků v přírodovědném vzdělávání v posledních letech výrazně roste. Naší snahou je zpřístupňovat i popularizovat učivo v chemii vytvářením multimediálních a hypermediálních učebních pomůcek, mezi které dnes nepochybně patří elektronické hry. Mnohé z našich elektronických her jsou používány učiteli při motivaci žáků i k prověření nabytých vědomostí. Prakticky jsme ověřili, že vhodná motivace a dostatečná aktivizace žáků prostřednictvím používání IT s využitím moderní didaktické techniky vede k lepším výsledkům práce, vyšší samostatnosti, tvořivosti, a tím i k rozvíjení informační a přírodovědné gramotnosti žáků. V příspěvku jsou prezentovány nově vytvořené elektronické hry s chemickou tematikou, vhodné pro počítač, dataprojektor nebo interaktivní tabuli. Některé z nich byly motivovány deskovými hrami, vědomostními a televizními soutěžemi.
Název v anglickém jazyce
Electronic games - the effective means of chemical education
Popis výsledku anglicky
The role of electronic resources in science education has been recently significantly increased. Our goal is to make the subject matter of chemistry more understandable and popular by creating electronic games. Educational chemical games are particularlyuseful for increasing and consolidation knowledge in chemistry, but they also served to students as validation of their skills and they can energize them. A lot of the electronic games which we have created have been used by teachers for pupils' motivation and for verifying acquired knowledge. We have verified that appropriate and sufficient pupils'motivation through the use of information technologies and didactic technics can lead to better working efficiency, greater autonomy, creativity, and thus to development of information and students'scientific literacy. In this paper there are presented newly developed electronic games suitable for a computer, projector or interactive whiteboard in chemistry at grammar school.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Media4u Magazine
ISSN
1214-9187
e-ISSN
—
Svazek periodika
7.
Číslo periodika v rámci svazku
X3/2010
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—