Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Elektronické hry - efektivní prostředek chemického vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F10%3A10070621" target="_blank" >RIV/00216208:11310/10:10070621 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Elektronické hry - efektivní prostředek chemického vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Role elektronických multimediálních prostředků v přírodovědném vzdělávání v posledních letech výrazně roste. Naší snahou je zpřístupňovat i popularizovat učivo v chemii vytvářením multimediálních a hypermediálních učebních pomůcek, mezi které dnes nepochybně patří elektronické hry. Mnohé z našich elektronických her jsou používány učiteli při motivaci žáků i k prověření nabytých vědomostí. Prakticky jsme ověřili, že vhodná motivace a dostatečná aktivizace žáků prostřednictvím používání IT s využitím moderní didaktické techniky vede k lepším výsledkům práce, vyšší samostatnosti, tvořivosti, a tím i k rozvíjení informační a přírodovědné gramotnosti žáků. V příspěvku jsou prezentovány nově vytvořené elektronické hry s chemickou tematikou, vhodné pro počítač, dataprojektor nebo interaktivní tabuli. Některé z nich byly motivovány deskovými hrami, vědomostními a televizními soutěžemi.

  • Název v anglickém jazyce

    Electronic games - the effective means of chemical education

  • Popis výsledku anglicky

    The role of electronic resources in science education has been recently significantly increased. Our goal is to make the subject matter of chemistry more understandable and popular by creating electronic games. Educational chemical games are particularlyuseful for increasing and consolidation knowledge in chemistry, but they also served to students as validation of their skills and they can energize them. A lot of the electronic games which we have created have been used by teachers for pupils' motivation and for verifying acquired knowledge. We have verified that appropriate and sufficient pupils'motivation through the use of information technologies and didactic technics can lead to better working efficiency, greater autonomy, creativity, and thus to development of information and students'scientific literacy. In this paper there are presented newly developed electronic games suitable for a computer, projector or interactive whiteboard in chemistry at grammar school.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Media4u Magazine

  • ISSN

    1214-9187

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    X3/2010

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus