Two Simple Classroom Demonstrations for Scanning Probe Microscopy Based on a Macroscopic Analogy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10133879" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10133879 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pubs.acs.org/doi/pdf/10.1021/ed3004947" target="_blank" >http://pubs.acs.org/doi/pdf/10.1021/ed3004947</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1021/ed3004947" target="_blank" >10.1021/ed3004947</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Two Simple Classroom Demonstrations for Scanning Probe Microscopy Based on a Macroscopic Analogy
Popis výsledku v původním jazyce
The article describes two simple classroom demonstrations that illustrate the principles of scanning probe microscopy (SPM) based on a macroscopic analogy. The analogy features the bumps in an egg carton to represent the atoms on a chemical surface and aprobe that can be represented by a dwarf statue, a plastic bottle, or a glass. The demonstrations allow students to visualize certain physical aspects of SPM, such as probing "hilly" atoms on a surface using changes in distance between probe and atoms.Both demonstrations are appropriate to introduce SPM into high school or undergraduate science education.
Název v anglickém jazyce
Two Simple Classroom Demonstrations for Scanning Probe Microscopy Based on a Macroscopic Analogy
Popis výsledku anglicky
The article describes two simple classroom demonstrations that illustrate the principles of scanning probe microscopy (SPM) based on a macroscopic analogy. The analogy features the bumps in an egg carton to represent the atoms on a chemical surface and aprobe that can be represented by a dwarf statue, a plastic bottle, or a glass. The demonstrations allow students to visualize certain physical aspects of SPM, such as probing "hilly" atoms on a surface using changes in distance between probe and atoms.Both demonstrations are appropriate to introduce SPM into high school or undergraduate science education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Chemical Education
ISSN
0021-9584
e-ISSN
—
Svazek periodika
90
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
361-363
Kód UT WoS článku
000316590900016
EID výsledku v databázi Scopus
—