Význam diagnostiky učebních stylů v podpoře studia vysokoškolských studentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10146086" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10146086 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/27132781:_____/13:#0000049
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Význam diagnostiky učebních stylů v podpoře studia vysokoškolských studentů
Popis výsledku v původním jazyce
Autorky příspěvku dlouhodobě realizují na počátku vysokoškolského studia projekt, který je zaměřený na podporu studia studentů prvních ročníků. Výchozím faktorem pro vznik projektu je dlouhodobá zkušenost obou vyučujících s nedostatečným a neefektivním využíváním správného způsobu učení, který velmi často souvisí s neznalostí studenta jak efektivní způsob učení zvolit a jaký učební styl u konkrétního studenta převládá. Projekt je založený na jednoduché diagnostice stylu učení, kterou mohou využívat i "nepsychologové". Studenti jednak získají informace o svém učebním stylu, ve skupinové práci a v modelových situacích hledají shody a rozdíly typické pro daný učební styl. Rovněž se seznamují se zásadami a technikami efektivního studia.
Název v anglickém jazyce
The Signification of Diagnostics of Learning Styles in Supporting of Study od Universits Students
Popis výsledku anglicky
The authors of this paper are focusing during several years a project at the beginning of university study, that aims to support the study of students of first year. The default factor for this project are the long-term experiences of this authors with ineffective using of the correct methods of learning. The students often dont know, how to use the effective way of learning and which learning style he prefers. The project is based on a simple diagnostics of learning style that can be used by the specialists without psychological education. The students receive the informations about their learning style, in group work and model situations look for similarities and differencies, that are characteristic for specific learning style. They also learn the principles and techniques of effective study.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AULA
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
20-45
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—