Chemie potravin a výživa ve středoškolských učebnicích chemie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10196612" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10196612 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Chemie potravin a výživa ve středoškolských učebnicích chemie
Popis výsledku v původním jazyce
Chemie potravin a výživa je v současné době velmi aktuální a diskutované téma, proto se stalo předmětem zájmu vznikající disertační práce. Tento článek analyzuje středoškolské učebnice chemie a hodnotí jak je v nich zastoupená problematika chemie potravin a výživy. Jako metoda je použitá frekvenční pojmová analýza. Výsledky ukázaly, že největší pozornost je v učebnicích věnována základním složkám potravy, méně je zastoupená oblast zpracování potravy a stravování. Velmi málo je v učebnicích diskutovaná problematika onemocnění spojených s výživou a jejich prevence.
Název v anglickém jazyce
Food chemistry and nutrition in chemistry textbooks for secondary schools
Popis výsledku anglicky
Food chemistry and nutrition is nowadays very current and debated topic, therefore has become a subject of interest arising dissertation.This article analyzes high school chemistry textbooks, evaluates the representation issue Food chemistry and nutrition. As a metodology is used frequency conceptual analisis. Results showed that the greatest attention in textbooks focus on basic components of food, less focus on food processing and catering. Very little is discussed in textbooks disease problems associated with nutrition and prevention.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Súčasnosť a perspektívy didaktiky chémie III.
ISBN
978-80-557-0546-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
122-127
Název nakladatele
Fakullta prírodných vied, Univerzita Mateja Bela banská Bystrica
Místo vydání
Banská Bystrice, Slovensko
Místo konání akce
Donovaly, Slovensko
Datum konání akce
29. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—