Prekoncepty žáků předcházející chemický experiment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10295671" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10295671 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14410/15:00083081
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prekoncepty žáků předcházející chemický experiment
Popis výsledku v původním jazyce
Ve vyučovacím procesu se dnes poměrně často klade důraz na práci s prekoncepty. Jejich definice je velice různorodá, ale v obecném znění jde o naivní představy jedince, které jsou vytvářeny během každodenního života. Tyto představy mohou být neúplné či dokonce nesprávné. Vzdělávací proces by měl dané pojmy rozvíjet a především vytvářet mezi nimi vztahy vedoucí k pochopení různých jevů především v oblasti přírodovědných předmětů (chemie, fyzika či biologie). Text článku vysvětluje nepostradatelnou roli prekonceptů v každé vyučovací hodině u každého žáka. Úvodní část objasňuje pojem prekoncept a následně jej spojuje s konstruktivistickým učením. Součástí článku je i výčet a stručná charakteristika nej-častěji používaných metod pro určení prekonceptů. V neposlední řadě je v textu popsán a shr-nut provedený výzkum, který na výzkumném vzorku žáků 8. ročníku základních škol mapoval nejčastější prekoncepty předcházející chemickým experimentům. Výzkumné šetření pracovalo s analýzou žákovských
Název v anglickém jazyce
The preconceptions of the students foregoing chemical experiment
Popis výsledku anglicky
In the educational process is now quite often put emphasis preconceptions. Their definition is very diverse, but in general the naive ideas of individuals that are generated during everyday life. These ideas may be incomplete or incorrect. The educational process should develop the terms and create relations between them. These processes are leading to easier understanding of various phenomena, especially in the field of science subjects (physic, chemistry and biology). The article explains the indispensable role of the preconceptions in the each lesson for the each student. In the first part it explains the term of the preconception. In the next part of the article is combined the term of preconception with constructivistic learning. Additionally, this article discusses the most common methods which are used for the determi-nation of preconceptions. Finally the article describes and summarizes the research carried out on the sample 8th grade pupils of basic schools, which charted the
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Colloquium on the Management of Educational Process
ISBN
978-80-7231-995-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita obrany
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
28. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—