Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prekoncepty vybraných pojmů z oblasti přírodovědného vzdělávání a možnosti jejich kvantitativní diagnostiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F03%3A00002644" target="_blank" >RIV/44555601:13430/03:00002644 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Preconcepts of the Concepts from Science Edication and Possibilities of Their Quantitative Diagnostics.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The report is dedicated preconceptions of basic school students from nature science education. Preconceptions is one of the pivotal term in constructivical pedagogy. It means the student's primary concept definition which is the most important individualcharacteristic for each person. Preconception has own definition and individual integration into the student's cognitive map and is formed by all existing influences which effected on each person in scholastic and extracurricular surroundings. In reportare developed basic thesis of complex quantitative diagnostics by ten choose preconception (drug, energy, fire, density, poison, acid, plastic, radioactivity, lime, air). This diagnostic lean about four basic descriptive categories of preconceptions which are in report minutely discussed. The first descriptive category is cognitive dimension which describe degree of knowledge or "ignorance" of given concept. It is diagnostic by special made knowledge test. The second descriptive cat

  • Název v anglickém jazyce

    Preconcepts of the Concepts from Science Edication and Possibilities of Their Quantitative Diagnostics.

  • Popis výsledku anglicky

    The report is dedicated preconceptions of basic school students from nature science education. Preconceptions is one of the pivotal term in constructivical pedagogy. It means the student's primary concept definition which is the most important individualcharacteristic for each person. Preconception has own definition and individual integration into the student's cognitive map and is formed by all existing influences which effected on each person in scholastic and extracurricular surroundings. In reportare developed basic thesis of complex quantitative diagnostics by ten choose preconception (drug, energy, fire, density, poison, acid, plastic, radioactivity, lime, air). This diagnostic lean about four basic descriptive categories of preconceptions which are in report minutely discussed. The first descriptive category is cognitive dimension which describe degree of knowledge or "ignorance" of given concept. It is diagnostic by special made knowledge test. The second descriptive cat

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 1st International Journal of Teacher Education and Training Conference

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    238-245

  • Název nakladatele

    Daugavpils University

  • Místo vydání

    Daugavpils

  • Místo konání akce

    Daugavpils

  • Datum konání akce

    1. 1. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku