Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kvantitativně orientovaná diagnostika dětských pojetí v přírodovědných předmětech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F04%3A00002702" target="_blank" >RIV/44555601:13430/04:00002702 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Quantitative Oriented Research of Preconcepts in Science

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The report is dedicated preconceptions of basic school students from nature science education. Preconceptions is one of the pivotal term in constructivical pedagogy. It means the student's primary concept definition which is the most important individualcharacteristic for each per-son. Preconception has own definition and individual integration into the student's cognitive map and is formed by all existing influences which effected on each person in scholastic and extracurricular surroundings. In report are developed basic thesis of complex quantitative dia-gnostics by ten choose preconception (drug, energy, fire, density, poison, acid, plastic, radio-activity, lime, air). This diagnostic lean about four basic descriptive categories of preconcep-tionswhich are in report minutely discussed. The first descriptive category is cognitive di-mension which describe degree of knowledge or "ignorance" of given concept. It is diagnostic by special made knowledge test. The second descriptiv

  • Název v anglickém jazyce

    The Quantitative Oriented Research of Preconcepts in Science

  • Popis výsledku anglicky

    The report is dedicated preconceptions of basic school students from nature science education. Preconceptions is one of the pivotal term in constructivical pedagogy. It means the student's primary concept definition which is the most important individualcharacteristic for each per-son. Preconception has own definition and individual integration into the student's cognitive map and is formed by all existing influences which effected on each person in scholastic and extracurricular surroundings. In report are developed basic thesis of complex quantitative dia-gnostics by ten choose preconception (drug, energy, fire, density, poison, acid, plastic, radio-activity, lime, air). This diagnostic lean about four basic descriptive categories of preconcep-tionswhich are in report minutely discussed. The first descriptive category is cognitive di-mension which describe degree of knowledge or "ignorance" of given concept. It is diagnostic by special made knowledge test. The second descriptiv

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project AIDA

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    89-95

  • Název nakladatele

    University of Malta

  • Místo vydání

    Malta

  • Místo konání akce

    Maltská republika

  • Datum konání akce

    1. 1. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku