Kvantitativně orientovaná diagnostika dětských pojetí v přírodovědných předmětech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F04%3A00002702" target="_blank" >RIV/44555601:13430/04:00002702 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Quantitative Oriented Research of Preconcepts in Science
Popis výsledku v původním jazyce
The report is dedicated preconceptions of basic school students from nature science education. Preconceptions is one of the pivotal term in constructivical pedagogy. It means the student's primary concept definition which is the most important individualcharacteristic for each per-son. Preconception has own definition and individual integration into the student's cognitive map and is formed by all existing influences which effected on each person in scholastic and extracurricular surroundings. In report are developed basic thesis of complex quantitative dia-gnostics by ten choose preconception (drug, energy, fire, density, poison, acid, plastic, radio-activity, lime, air). This diagnostic lean about four basic descriptive categories of preconcep-tionswhich are in report minutely discussed. The first descriptive category is cognitive di-mension which describe degree of knowledge or "ignorance" of given concept. It is diagnostic by special made knowledge test. The second descriptiv
Název v anglickém jazyce
The Quantitative Oriented Research of Preconcepts in Science
Popis výsledku anglicky
The report is dedicated preconceptions of basic school students from nature science education. Preconceptions is one of the pivotal term in constructivical pedagogy. It means the student's primary concept definition which is the most important individualcharacteristic for each per-son. Preconception has own definition and individual integration into the student's cognitive map and is formed by all existing influences which effected on each person in scholastic and extracurricular surroundings. In report are developed basic thesis of complex quantitative dia-gnostics by ten choose preconception (drug, energy, fire, density, poison, acid, plastic, radio-activity, lime, air). This diagnostic lean about four basic descriptive categories of preconcep-tionswhich are in report minutely discussed. The first descriptive category is cognitive di-mension which describe degree of knowledge or "ignorance" of given concept. It is diagnostic by special made knowledge test. The second descriptiv
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project AIDA
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
89-95
Název nakladatele
University of Malta
Místo vydání
Malta
Místo konání akce
Maltská republika
Datum konání akce
1. 1. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—