Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkumné metody použitelné k diagnostice dětských pojetí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F05%3A00003118" target="_blank" >RIV/44555601:13430/05:00003118 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkumné metody použitelné k diagnostice dětských pojetí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola je věnována prekonceptům žáků základních škol z oblasti přírodovědného vzdělávání. Rozpracovány jsou základní teze komplexní kvantitativní diagnostiky prekonceptů. Tato diagnostika se opírá o čtyři základní popisné kategorie prekonceptů, které jsou v příspěvku podrobně diskutovány. První popisnou kategorií je kognitivní dimenze, která popisuje míru znalosti či ?neznalosti? daného pojmu. Diagnostikována je pomocí speciálně vytvořeného vědomostního testu. Druhou popisnou kategorií je afektivní dimenze, která vyjadřuje jednak vztahovou vazbu žáka k danému pojmu a jednak míru chápání významu daného pojmu žákem. Diagnostikována je výzkumným nástrojem konstruovaným na principu škálování. Třetí popisnou kategorií je zastrukturování, které popisuje včlenění prekonceptů do kognitivní mapy žáka a jeho interakci s ostatními pojmy. Diagnostika vychází ze zásad konceptuálního ma-pování. Poslední popisnou kategorií je plasticita, která vyjadřuje možnost změn, jímž je pre-koncept schopen pod

  • Název v anglickém jazyce

    Research methods used in children?s conceptions diagnostics

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter is dedicated preconceptions of basic school students from nature science education. Developed are basic thesis of complex quantitative diagnostics of preconception. This diagnostic lean about four basic descriptive categories of preconceptions which are in report minutely discussed. The first descriptive category is cognitive dimension which describe de-gree of knowledge orignorance of given concept. It is diagnostic by special made knowl-edge test. The second descriptive category is affective dimension which formulate on the one hand student's binding to concept and on the other hand degree understanding of this concept. It is diagnostic by investigative instrument based on scaling. The third descriptive category is instructuration which describe integration of preconceptions into the student's cognitive map a their integration with other concepts. The diagnostic come out of principles conceptual map-ping. The last descriptive category is plasticity which express the possi

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Současné trendy v přírodovědném vzdělávání

  • ISBN

    80-7044-696-X

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    74-91

  • Počet stran knihy

  • Název nakladatele

    Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS kapitoly