Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Miskoncepce ve výuce geografie 1

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10313937" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10313937 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Miskoncepce ve výuce geografie 1

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek pojednává o miskoncepcích ve výuce geografie. Ty mají velký vliv na procesy učení, a tak má být práce s nimi nedílnou součástí výuky. Při poznávání vstupují původní dětské představy (tzv. prekoncepce) do konfrontace s vědeckými představami prezentovanými ve škole. Díky rigidnosti prekoncepcí je výsledkem kognitivního střetu neporozumění novým pojmů či vztahům mezi nimi (miskoncepce). Článek pojmy prekoncepce a miskoncepce definuje, a poté komentuje některé vybrané příklady miskoncepcí v geografiize školní praxe. V závěru se příspěvek snaží stručně poukázat na možnosti práce s miskoncepcemi ve výuce.

  • Název v anglickém jazyce

    Misconceptions concerning geography instruction - part 1

  • Popis výsledku anglicky

    This article explores misconceptions in geography instruction. These misconceptions have a great impact on teaching processes and, therefore, working with them is in integral part of instruction. In the process of learning, childish notions (so-called preconceptions) come into conflict with scientific ideas presented at school. Due to the rigid nature of these preconceptions, such cognitive conflict often results in misunderstanding new terms or relationships between them and other terms (misconceptions). The article defines preconception and misconception and explores a few examples of misconceptions in geography, based on classroom experience. The conclusion seeks to briefly outline possibilities for dealing with misconceptions in instruction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografické rozhledy

  • ISSN

    1210-3004

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    12-13

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus