Miskoncepce ve výuce geografie 1
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10313937" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10313937 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Miskoncepce ve výuce geografie 1
Popis výsledku v původním jazyce
Článek pojednává o miskoncepcích ve výuce geografie. Ty mají velký vliv na procesy učení, a tak má být práce s nimi nedílnou součástí výuky. Při poznávání vstupují původní dětské představy (tzv. prekoncepce) do konfrontace s vědeckými představami prezentovanými ve škole. Díky rigidnosti prekoncepcí je výsledkem kognitivního střetu neporozumění novým pojmů či vztahům mezi nimi (miskoncepce). Článek pojmy prekoncepce a miskoncepce definuje, a poté komentuje některé vybrané příklady miskoncepcí v geografiize školní praxe. V závěru se příspěvek snaží stručně poukázat na možnosti práce s miskoncepcemi ve výuce.
Název v anglickém jazyce
Misconceptions concerning geography instruction - part 1
Popis výsledku anglicky
This article explores misconceptions in geography instruction. These misconceptions have a great impact on teaching processes and, therefore, working with them is in integral part of instruction. In the process of learning, childish notions (so-called preconceptions) come into conflict with scientific ideas presented at school. Due to the rigid nature of these preconceptions, such cognitive conflict often results in misunderstanding new terms or relationships between them and other terms (misconceptions). The article defines preconception and misconception and explores a few examples of misconceptions in geography, based on classroom experience. The conclusion seeks to briefly outline possibilities for dealing with misconceptions in instruction.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Geografické rozhledy
ISSN
1210-3004
e-ISSN
—
Svazek periodika
25
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
12-13
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—