Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přírodovědná a čtenářská gramotnost - vzájemné souvislosti a význam

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10314148" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10314148 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015" target="_blank" >https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přírodovědná a čtenářská gramotnost - vzájemné souvislosti a význam

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá tématem, které se v zahraničí dostává po více než jedné dekádě opět do popředí zájmu didaktiků přírodovědných oborů, a tím je důležitost ovládnutí jazyka v jeho mluvené, ale zejména v psané formě pro rozvoj přírodovědné gramotnosti žáků. Příspěvek se zaměřuje blíže na roli a význam čtení v rozvoji přírodovědné gramotnosti a uvádí modely, jak rozvíjet čtenářskou gramotnost při výuce přírodovědných předmětů. V závěru shrnuje dosavadní aplikace v naší výuce a uvádí jejich další možnosti využití.

  • Název v anglickém jazyce

    Science and Reading Literacy - Mutual Connections and Importance

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the importance of the language mastery - in its written and spoken form - for the optimal development of pupils&apos; science literacy. This theme is coming again to the fore of the science education experts after one decade. The focus of this contribution is the role and the importance of the reading in the development of scientific literacy; it lists models that will allow developing the reading literacy while teaching scientific subjects. The conclusion summaries existing applications in our teaching and lists their further use.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY

  • ISBN

    978-80-210-7954-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    54-60

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno 2015

  • Datum konání akce

    20. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku