Přírodovědná a čtenářská gramotnost - vzájemné souvislosti a význam
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10314148" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10314148 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015" target="_blank" >https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přírodovědná a čtenářská gramotnost - vzájemné souvislosti a význam
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá tématem, které se v zahraničí dostává po více než jedné dekádě opět do popředí zájmu didaktiků přírodovědných oborů, a tím je důležitost ovládnutí jazyka v jeho mluvené, ale zejména v psané formě pro rozvoj přírodovědné gramotnosti žáků. Příspěvek se zaměřuje blíže na roli a význam čtení v rozvoji přírodovědné gramotnosti a uvádí modely, jak rozvíjet čtenářskou gramotnost při výuce přírodovědných předmětů. V závěru shrnuje dosavadní aplikace v naší výuce a uvádí jejich další možnosti využití.
Název v anglickém jazyce
Science and Reading Literacy - Mutual Connections and Importance
Popis výsledku anglicky
The article deals with the importance of the language mastery - in its written and spoken form - for the optimal development of pupils' science literacy. This theme is coming again to the fore of the science education experts after one decade. The focus of this contribution is the role and the importance of the reading in the development of scientific literacy; it lists models that will allow developing the reading literacy while teaching scientific subjects. The conclusion summaries existing applications in our teaching and lists their further use.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY
ISBN
978-80-210-7954-0
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
54-60
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno 2015
Datum konání akce
20. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—