Využití čtenářské gramotnosti ve výchově k občanství na 2. stupni ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887805" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887805 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití čtenářské gramotnosti ve výchově k občanství na 2. stupni ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zabývá významem implementace čtenářské gramotnosti do výchovně-vzdělávacího procesu, neboť v ní spočívá jeden z účinných nástrojů, jak lze rozvíjet ostatní gramotnosti - včetně gramotnosti občanské - tak, aby u žáků docházelo k nabytí tzv. funkční gramotnosti. Cílem studie je nejen teoretické pojednání o dané problematice, ale i praktická doporučení, jak využívat čtenářskou gramotnost ve výchově k občanství na 2. stupni ZŠ. Vhodně zvolené texty s patřičným didaktickým potenciálem napomáhajícelkovému rozvoji žáka a jeho přípravě na společenskou realitu, v níž by měli participovat jako aktivní občané.
Název v anglickém jazyce
The Use of Reading Literacy in Teaching Education about Citizenship at a Junior High-School
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with the importance of implementation of reading literacy in the process of education because of evaluating it as one of the effective tools how to develop another kinds of literacy - including citizen literacy - with the aim to providestudents with functional literacy. The aim of the study is to give not only theoretical exposition but also practical recommendations how to use reading literacy in teaching education about citizenship at a junior high-school. The use of selected textshaving their own didactical potential helps to develop students'potencial in general and prepare them for their lives in a contemporary society and for their roles as active citizens in it.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Helena Pavličíková, Helena Zbudilová a kol.: Aktuální otázky výchovy k občanství
ISBN
978-80-7394-477-3
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
9-33
Počet stran knihy
94
Název nakladatele
Jihočeská univerzita
Místo vydání
Č. Budějovice Jihočeská univerzita
Kód UT WoS kapitoly
—