Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití čtenářské gramotnosti ve výchově k občanství na 2. stupni ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887805" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887805 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití čtenářské gramotnosti ve výchově k občanství na 2. stupni ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se zabývá významem implementace čtenářské gramotnosti do výchovně-vzdělávacího procesu, neboť v ní spočívá jeden z účinných nástrojů, jak lze rozvíjet ostatní gramotnosti - včetně gramotnosti občanské - tak, aby u žáků docházelo k nabytí tzv. funkční gramotnosti. Cílem studie je nejen teoretické pojednání o dané problematice, ale i praktická doporučení, jak využívat čtenářskou gramotnost ve výchově k občanství na 2. stupni ZŠ. Vhodně zvolené texty s patřičným didaktickým potenciálem napomáhajícelkovému rozvoji žáka a jeho přípravě na společenskou realitu, v níž by měli participovat jako aktivní občané.

  • Název v anglickém jazyce

    The Use of Reading Literacy in Teaching Education about Citizenship at a Junior High-School

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with the importance of implementation of reading literacy in the process of education because of evaluating it as one of the effective tools how to develop another kinds of literacy - including citizen literacy - with the aim to providestudents with functional literacy. The aim of the study is to give not only theoretical exposition but also practical recommendations how to use reading literacy in teaching education about citizenship at a junior high-school. The use of selected textshaving their own didactical potential helps to develop students'potencial in general and prepare them for their lives in a contemporary society and for their roles as active citizens in it.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Helena Pavličíková, Helena Zbudilová a kol.: Aktuální otázky výchovy k občanství

  • ISBN

    978-80-7394-477-3

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    9-33

  • Počet stran knihy

    94

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita

  • Místo vydání

    Č. Budějovice Jihočeská univerzita

  • Kód UT WoS kapitoly