Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inquiry Based Science Education Application In Organic Chemistry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10314180" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10314180 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tojet.net/special/2015_9_1.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2015_9_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inquiry Based Science Education Application In Organic Chemistry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the recent years, several international studies have been implemented monitoring knowledge, skills and interest of students in science subjects. It is a well-known fact that their interest in these subjects, including chemistry, is on the decline. Thereason is that the students have problems with the formulation of hypotheses, with experimental activities and interpretation of data. They often learn the individual facts without understanding their substance and principles. This contribution starts by short characterization of Inquiry Based Science Education and shows the importance of its implementation in the chemistry education as one possibility of resolving these problems. Then we analyse thematic units of chemistry curriculum, which are suitable for processing by IBSE. Some selected tasks of the organic chemistry curriculum are also presented in the paper and described their implementation

  • Název v anglickém jazyce

    Inquiry Based Science Education Application In Organic Chemistry

  • Popis výsledku anglicky

    In the recent years, several international studies have been implemented monitoring knowledge, skills and interest of students in science subjects. It is a well-known fact that their interest in these subjects, including chemistry, is on the decline. Thereason is that the students have problems with the formulation of hypotheses, with experimental activities and interpretation of data. They often learn the individual facts without understanding their substance and principles. This contribution starts by short characterization of Inquiry Based Science Education and shows the importance of its implementation in the chemistry education as one possibility of resolving these problems. Then we analyse thematic units of chemistry curriculum, which are suitable for processing by IBSE. Some selected tasks of the organic chemistry curriculum are also presented in the paper and described their implementation

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    1303-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    September, 2015

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    334-337

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84957574455