Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výuka evoluce člověka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10314471" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10314471 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výuka evoluce člověka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaný příspěvek načrtává vybrané rysy paleoantropologie jako vědecké disciplíny a s nimi související formální aspekty výuky evoluce člověka na druhém a třetím vzdělávacím stupni v České republice, dále také charakterizuje přípravu budoucích učitelů na Přírodovědecké fakultě University Karlovy v Praze, resp. jejich připravenost učit toto téma. Zmiňuje některé problémy a překážky, s nimiž se studenti učitelství a učitelé přírodopisu/biologie a dějepisu z praxe při výuce evoluce člověka střetávají. Právě jejich potřeby daly podnět ke vzniku netradičního praktika s paleoantropologickou tematikou, jehož těžištěm je stolní desková hra. Vznik praktika byl podpořen v rámci projektu Otevřená věda IV - popularizace výzkumu a vývoje a podpora badatelsky orientované výuky (reg. číslo CZ.1.07/2.3.00/45.0041). Navržené praktikum může být jednou z cest, jak aktuálně a atraktivně uchopit problematické téma evoluce člověka ve výuce.

  • Název v anglickém jazyce

    THE TEACHING OF HUMAN EVOLUTION

  • Popis výsledku anglicky

    The study is focused on chosen characteristic of paleoanthropology and related formal aspects of teaching human evolution on secondary and high schools in Czech Republic. It is also about teaching pre-service biology teachers at Charles University Prague and their ability to teach paleoantropology. The article mentions some difficulties with teaching human evolution in the school subject biology and history that the teachers have to solve. It was just the teacher&apos;s difficulties what caused the formation of inconventional lesson about human evolution. The formation of the lesson was supported in project Science for everybody IV (project number CZ.1.07/2.3.00/45.0041). The suggested lesson could be one possibility how to teach such problematical issue like human evolution.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů