Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Courses on teaching with mysteries incorporated in the Czech republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10331464" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10331464 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Courses on teaching with mysteries incorporated in the Czech republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The European project TEMI (Teaching Enquiry with Mysteries Incorporated) is a science education project addressed mostly to science teachers. Its realization stems from four basic aspects that are based on the requirements of IBSE and the teachers' professional development. The Faculty of Science at Charles University in Prague is one of the project's partners; it also organizes professional teacher trainings for primary and secondary school teachers who are being trained in inquiry-based education with mysteries incorporated. Those will be presented in this chapter. The trainings also introduce newly-created problems including an engaging mystery that motivates the students to solve the problem.

  • Název v anglickém jazyce

    Courses on teaching with mysteries incorporated in the Czech republic

  • Popis výsledku anglicky

    The European project TEMI (Teaching Enquiry with Mysteries Incorporated) is a science education project addressed mostly to science teachers. Its realization stems from four basic aspects that are based on the requirements of IBSE and the teachers' professional development. The Faculty of Science at Charles University in Prague is one of the project's partners; it also organizes professional teacher trainings for primary and secondary school teachers who are being trained in inquiry-based education with mysteries incorporated. Those will be presented in this chapter. The trainings also introduce newly-created problems including an engaging mystery that motivates the students to solve the problem.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů