Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching with Mysteries Incorporated in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10333320" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10333320 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching with Mysteries Incorporated in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Charles Universit in Prague - Faculty of Science is one of the partners of the European project TEMI (Teaching Inquiry with Mysteries Incorporated), whose focus in mainly on the development of the skills and abilities of science teachers; skills and abilities necessary to realize IBSE in teaching as such. The project is based on four basic aspects stemming from the IBSE requirements and the teachers' professional development. The Faculty of Science at the Charles University, as a partner of this project, prepares, organizes and evaluates training courses for both in-service and pre-service teachers of primary and secondary schools, training them in inquiry-based education with mysteries incorporated. The sessions also introduce newly-created problems that include an engaging mystery, that motivates the students to solve them.The courses are based on the parcipitants'own Inquiry in order to have the mysteries and theIBSE approach form their own experiences and motivate them to use this approach in their praxis.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching with Mysteries Incorporated in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Charles Universit in Prague - Faculty of Science is one of the partners of the European project TEMI (Teaching Inquiry with Mysteries Incorporated), whose focus in mainly on the development of the skills and abilities of science teachers; skills and abilities necessary to realize IBSE in teaching as such. The project is based on four basic aspects stemming from the IBSE requirements and the teachers' professional development. The Faculty of Science at the Charles University, as a partner of this project, prepares, organizes and evaluates training courses for both in-service and pre-service teachers of primary and secondary schools, training them in inquiry-based education with mysteries incorporated. The sessions also introduce newly-created problems that include an engaging mystery, that motivates the students to solve them.The courses are based on the parcipitants'own Inquiry in order to have the mysteries and theIBSE approach form their own experiences and motivate them to use this approach in their praxis.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Chemistry in action

  • ISSN

    0332-2637

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    107

  • Stát vydavatele periodika

    IE - Irsko

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    13-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus