Současnost a perspektivy badatelsky orientované výuky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10333493" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10333493 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Současnost a perspektivy badatelsky orientované výuky
Popis výsledku v původním jazyce
Pojem badatelsky orientované výuky se v zahraniční literatuře objevuje již od počátku 60. let minulého století, u nás se tento koncept výuky dostává do popředí v posledním desetiletí. Ačkoliv jeho rozšiřování, vysvětlování a školení učitelů je věnována velká pozornost, nemůžeme říci, že by došlo k jeho většímu využití. Co je důvodem relativně malého zájmu učitelů a jaké překážky jsou limitující v jeho použití? Existují způsoby, jak pomoci učitelům používat častěji badatelsky orientovanou výuku a jak podporovat tento způsob výuky přírodních věd ve prospěch zvýšení zájmu žáků o tyto obory? Článek uvádí odpovědi na vybrané otázky týkající se problematiky IBSE
Název v anglickém jazyce
Current State and Prospects of Inquiry Based Science Education
Popis výsledku anglicky
The concept of "inquiry-based learning" in foreign literature encountered since the early 60s of last century in our country performs these issues to the fore in the last decade. Although her promotion, explanation and training teachers paid great attention, we cannot say that there would be a bigger use of it. What is the reason for relatively small interest of teachers, which obstacles are considered in limiting its use? Are there ways how to help teachers to use more frequently the inquiry-based learning and how encourage shifting methods of science teaching in favour of increasing their attractiveness for students? At least some of these questions, try to answer the following contribution
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Biológia, ekológia, chémia
ISSN
1338-1024
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
10-13
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—