Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Současný stav a perspektivy didaktiky chemie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10333566" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10333566 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18470/16:50005420

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Současný stav a perspektivy didaktiky chemie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento příspěvek prezentuje stav a vývoj didaktiky chemie v posledních dvaceti letech, včetně přehledu a analýzy vědeckých problémů, které jsou v rámci této disciplíny řešeny. Uvádí srovnání jednotlivých částí didaktiky chemie s didaktikami jiných oborů, vztahy k měnícímu se charakteru přírodních a společenských věd a vlivu tohoto vývoje na didaktiku chemie, tj multidisciplinární, interdisciplinární a transdisciplinární propojení oborů. Na rozvoj didaktik jednotlivých oborů, včetně chemie má důležitý vliv i vzdělávací politika ČR a EU. Klíčové body dalšího vývoje didaktiky chemie jsou charakterizovány na základě této analýzy; týkají se především prohlubování jejího teoretického základu, dostatečné publikační platformy a rozšíření komunikace mezi didaktiky různých oborů v ČR i v zahraničí s cílem dosáhnout konceptuálního provázání a řešení společných problémů na transdidaktické úrovni.

  • Název v anglickém jazyce

    Current State and Prospects of Didactics of Chemistry

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution presents the state and evolution of the didactics of chemistry in the last 20 years, including the overview and analysis of research problems that are solved as a part of this discipline. We show the specific parts of the didactics of chemistry compared to the didactics of other disciplines, the relations to the changing character of science and the influence of this development on the didactics of chemistry, i.e. the multidisciplinary, interdisciplinary and transdisciplinary interlocking of the disciplines. The educational policies in the Czech Republic and the EU are also an important influence on the development of the didactics of various disciplines, including chemistry. The key points of further development of the didactics of chemistry are characterized further based on this analysis; this mainly concerns the deepening of its theoretical base, the sufficient publication platform and the widening of communication between the didactics of various disciplines in the Czech Republic and abroad with the goal to achieve conceptual bonding and to solve common problems on transdidactical level.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Biológia, ekológia, chémia

  • ISSN

    1338-1024

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    9-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus