Současný stav a perspektivy didaktiky chemie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10333566" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10333566 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18470/16:50005420
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Současný stav a perspektivy didaktiky chemie
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek prezentuje stav a vývoj didaktiky chemie v posledních dvaceti letech, včetně přehledu a analýzy vědeckých problémů, které jsou v rámci této disciplíny řešeny. Uvádí srovnání jednotlivých částí didaktiky chemie s didaktikami jiných oborů, vztahy k měnícímu se charakteru přírodních a společenských věd a vlivu tohoto vývoje na didaktiku chemie, tj multidisciplinární, interdisciplinární a transdisciplinární propojení oborů. Na rozvoj didaktik jednotlivých oborů, včetně chemie má důležitý vliv i vzdělávací politika ČR a EU. Klíčové body dalšího vývoje didaktiky chemie jsou charakterizovány na základě této analýzy; týkají se především prohlubování jejího teoretického základu, dostatečné publikační platformy a rozšíření komunikace mezi didaktiky různých oborů v ČR i v zahraničí s cílem dosáhnout konceptuálního provázání a řešení společných problémů na transdidaktické úrovni.
Název v anglickém jazyce
Current State and Prospects of Didactics of Chemistry
Popis výsledku anglicky
This contribution presents the state and evolution of the didactics of chemistry in the last 20 years, including the overview and analysis of research problems that are solved as a part of this discipline. We show the specific parts of the didactics of chemistry compared to the didactics of other disciplines, the relations to the changing character of science and the influence of this development on the didactics of chemistry, i.e. the multidisciplinary, interdisciplinary and transdisciplinary interlocking of the disciplines. The educational policies in the Czech Republic and the EU are also an important influence on the development of the didactics of various disciplines, including chemistry. The key points of further development of the didactics of chemistry are characterized further based on this analysis; this mainly concerns the deepening of its theoretical base, the sufficient publication platform and the widening of communication between the didactics of various disciplines in the Czech Republic and abroad with the goal to achieve conceptual bonding and to solve common problems on transdidactical level.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Biológia, ekológia, chémia
ISSN
1338-1024
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
9-15
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—