Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reasoning and Problem Solving as a Way of Verification Educational Objectives

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F18%3A10388523" target="_blank" >RIV/00216208:11310/18:10388523 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reasoning and Problem Solving as a Way of Verification Educational Objectives

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Chemistry as a subject is difficult for secondary schools&apos; students who are often introduced to many facts and theories but they do not understand the principles of the phenomena, and they are not able to apply the theories to everyday life problems. This is why it is very important to bring the teaching of chemistry to practical life. One of the possibilities is to present the reality via excursion. After completing the excursion, it is important to make feedback and analyse whether students have learned the knowledge and whether the educational objectives of the excursion has been achieved. In order to verify this, we have prepared a set of tasks which are primarily focused on reasoning and problem solving and we have tracked the students&apos; success rate while solving them in relation to the realized excursion.

  • Název v anglickém jazyce

    Reasoning and Problem Solving as a Way of Verification Educational Objectives

  • Popis výsledku anglicky

    Chemistry as a subject is difficult for secondary schools&apos; students who are often introduced to many facts and theories but they do not understand the principles of the phenomena, and they are not able to apply the theories to everyday life problems. This is why it is very important to bring the teaching of chemistry to practical life. One of the possibilities is to present the reality via excursion. After completing the excursion, it is important to make feedback and analyse whether students have learned the knowledge and whether the educational objectives of the excursion has been achieved. In order to verify this, we have prepared a set of tasks which are primarily focused on reasoning and problem solving and we have tracked the students&apos; success rate while solving them in relation to the realized excursion.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    15th International Conference: Projektové vyučování v přírodovědných předmětech: Praktické náměty (Project-based Education in Science Education in Practice

  • ISBN

    978-80-7290-979-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    12-19

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta UK

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku