Teachers' Concepts of Map-Skill Development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F19%3A10386912" target="_blank" >RIV/00216208:11310/19:10386912 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=k6QP4o4H6F" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=k6QP4o4H6F</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/00221341.2018.1528294" target="_blank" >10.1080/00221341.2018.1528294</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teachers' Concepts of Map-Skill Development
Popis výsledku v původním jazyce
Maps are an increasingly used source of information and it is therefore essential to develop map skills in students. A fundamental factor affecting the choice of map skills and the way they are developed is the teacher and his/her concept of map work. Based on the results of a survey and semi-structured interviews among Czech teachers, this study identifies three basic conceptual types of teachers: "Navigators" and "Problem-Oriented" and "Source-Oriented" teachers. Similarities with teachers' concepts of map-skill development identified in previous studies are discussed together with means of improvement.
Název v anglickém jazyce
Teachers' Concepts of Map-Skill Development
Popis výsledku anglicky
Maps are an increasingly used source of information and it is therefore essential to develop map skills in students. A fundamental factor affecting the choice of map skills and the way they are developed is the teacher and his/her concept of map work. Based on the results of a survey and semi-structured interviews among Czech teachers, this study identifies three basic conceptual types of teachers: "Navigators" and "Problem-Oriented" and "Source-Oriented" teachers. Similarities with teachers' concepts of map-skill development identified in previous studies are discussed together with means of improvement.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50701 - Cultural and economic geography
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-17749S" target="_blank" >GA16-17749S: Faktory ovlivňující rozvoj mapových dovedností v českých školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Geography
ISSN
0022-1341
e-ISSN
—
Svazek periodika
118
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
101-116
Kód UT WoS článku
000466403600001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85058207525