Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teachers' Concepts of Map-Skill Development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F19%3A10386912" target="_blank" >RIV/00216208:11310/19:10386912 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=k6QP4o4H6F" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=k6QP4o4H6F</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00221341.2018.1528294" target="_blank" >10.1080/00221341.2018.1528294</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teachers' Concepts of Map-Skill Development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Maps are an increasingly used source of information and it is therefore essential to develop map skills in students. A fundamental factor affecting the choice of map skills and the way they are developed is the teacher and his/her concept of map work. Based on the results of a survey and semi-structured interviews among Czech teachers, this study identifies three basic conceptual types of teachers: &quot;Navigators&quot; and &quot;Problem-Oriented&quot; and &quot;Source-Oriented&quot; teachers. Similarities with teachers&apos; concepts of map-skill development identified in previous studies are discussed together with means of improvement.

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers' Concepts of Map-Skill Development

  • Popis výsledku anglicky

    Maps are an increasingly used source of information and it is therefore essential to develop map skills in students. A fundamental factor affecting the choice of map skills and the way they are developed is the teacher and his/her concept of map work. Based on the results of a survey and semi-structured interviews among Czech teachers, this study identifies three basic conceptual types of teachers: &quot;Navigators&quot; and &quot;Problem-Oriented&quot; and &quot;Source-Oriented&quot; teachers. Similarities with teachers&apos; concepts of map-skill development identified in previous studies are discussed together with means of improvement.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-17749S" target="_blank" >GA16-17749S: Faktory ovlivňující rozvoj mapových dovedností v českých školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Geography

  • ISSN

    0022-1341

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    118

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    101-116

  • Kód UT WoS článku

    000466403600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85058207525