Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Influence of Interdisciplinary Interactive Animations on High-School Students' Motivation and Performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10411111" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10411111 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2020/05/PBE_2019_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2020/05/PBE_2019_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Influence of Interdisciplinary Interactive Animations on High-School Students' Motivation and Performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the results of the pilot study pursuing the influence of animations on pupils&apos; motivation and level of knowledge. The study was realized in 2018 at a secondary school. 30 pupils participating intheexperiment were divided into a control group and an experimental group. Two types of questionnaires were used as a research tool: MSLQ (Motivated Strategies for Learning Questionnaire) and IMI (Intrinsic Motivation Inventory). Furthermore, the pupils filled in a pre-test and post-test in order to acquire the difference in the level ofknowledge. According to the results, using animations in Science classes has a major influence of almost all aspects of motivation. Moreover, the appropriate inclusion of the animations during the lessons has a positive influence on pupils&apos; level of knowledge.

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence of Interdisciplinary Interactive Animations on High-School Students' Motivation and Performance

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the results of the pilot study pursuing the influence of animations on pupils&apos; motivation and level of knowledge. The study was realized in 2018 at a secondary school. 30 pupils participating intheexperiment were divided into a control group and an experimental group. Two types of questionnaires were used as a research tool: MSLQ (Motivated Strategies for Learning Questionnaire) and IMI (Intrinsic Motivation Inventory). Furthermore, the pupils filled in a pre-test and post-test in order to acquire the difference in the level ofknowledge. According to the results, using animations in Science classes has a major influence of almost all aspects of motivation. Moreover, the appropriate inclusion of the animations during the lessons has a positive influence on pupils&apos; level of knowledge.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-Based Education and other Activating Strategies in Science Education XVII. Conference proceedings

  • ISBN

    978-80-7603-155-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    189-198

  • Název nakladatele

    Charles University – Faculty of Education, Department of Chemistry and Chemistry Education

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000567209500022