Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Micro-teaching as a strategy of learning to teach from the perspective of novice teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10416320" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10416320 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2020/05/PBE_2019_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2020/05/PBE_2019_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Micro-teaching as a strategy of learning to teach from the perspective of novice teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents, through a qualitative study led by semi-structured interviews with 13 novice teachers, an insight into how micro-teaching has helped as a training strategy of learning to teach. We conclude that teachers welcome micro-teaching, yet some of them criticized it especially for its distance from reality. Novice teachers who have appropriately coped with potential disagreements in the class perceive micro-education as a suitable practice for future real school practice. Those teachers who did not manage pupils&apos; conflict situations perceived micro-education as a secondary matter and would welcome in the undergraduate training to strengthen the component of pedagogical practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Micro-teaching as a strategy of learning to teach from the perspective of novice teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents, through a qualitative study led by semi-structured interviews with 13 novice teachers, an insight into how micro-teaching has helped as a training strategy of learning to teach. We conclude that teachers welcome micro-teaching, yet some of them criticized it especially for its distance from reality. Novice teachers who have appropriately coped with potential disagreements in the class perceive micro-education as a suitable practice for future real school practice. Those teachers who did not manage pupils&apos; conflict situations perceived micro-education as a secondary matter and would welcome in the undergraduate training to strengthen the component of pedagogical practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-Based Education and other Activating Strategies in Science Education XVII. Conference proceedings

  • ISBN

    978-80-7603-155-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    155-162

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    7. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000567209500018