Tipy a rady při sestavování testových úloh z chemie
Popis výsledku
Článek prezentuje tipy a doporučení pro tvůrce testových úloh nejen z chemie. Nejprve je vymezena základní charakteristika testů, testových položek i samotných distraktorů. Následně je představeno sedm doporučení na konkrétních dvanácti příkladech testových položek, pro které byla vypočtena úspěšnost řešitele, citlivost a též provedena analýza distraktorů. Taktéž bylo poukázáno na nedostatečnou korelaci mezi reálnou a očekávanou obtížností testových položek.
Klíčová slova
test qualitydistractor attractivitydifficultysensitivitydistractor analysisItem difficultyItem discriminationItem analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0h78QZhIPK
DOI - Digital Object Identifier
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tipy a rady při sestavování testových úloh z chemie
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje tipy a doporučení pro tvůrce testových úloh nejen z chemie. Nejprve je vymezena základní charakteristika testů, testových položek i samotných distraktorů. Následně je představeno sedm doporučení na konkrétních dvanácti příkladech testových položek, pro které byla vypočtena úspěšnost řešitele, citlivost a též provedena analýza distraktorů. Taktéž bylo poukázáno na nedostatečnou korelaci mezi reálnou a očekávanou obtížností testových položek.
Název v anglickém jazyce
Tips and Recommendations for Creating Tests in Chemistry
Popis výsledku anglicky
This article presents tips and recommendations for test creation (not only in chemistry). First, a general characteristics of tests, the individual items and distractors are defined. Subsequently, 7 tips and recommendations are given, shown on 12 test items. For each test item, the success rate, sensitivity and distractor attractivity are calculated. Finally, the impact of a low correlation coefficient between real and expected item difficulty is discussed.
Klasifikace
Druh
Jimp - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Chemické listy
ISSN
0009-2770
e-ISSN
1213-7103
Svazek periodika
117
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
438-444
Kód UT WoS článku
001034283700007
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85171562214
Druh výsledku
Jimp - Článek v periodiku v databázi Web of Science
OECD FORD
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Rok uplatnění
2023