Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problémy ve výuce první pomoci z pohledu českých pedagogů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F23%3A10472695" target="_blank" >RIV/00216208:11310/23:10472695 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=kM12aox_ds" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=kM12aox_ds</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/25337556.2023.2.4" target="_blank" >10.14712/25337556.2023.2.4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problémy ve výuce první pomoci z pohledu českých pedagogů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výuka první pomoci je nedílnou součástí Rámcových vzdělávacích programů a bývá realizována v různých předmětech na základních i středních školách. Pedagogové se setkávají s několika různými problémy, které provedení efektivní výuky první pomoci limitují. Na základě zahraničních studií se ukazuje, že se může jednat např. o nedostatek financí, nedostatek učebních pomůcek, času na výuku nebo o nejistotu pedagogů v tom, která témata a postupy první pomoci by měly být vyučovány prioritně či jak obecně výuku koncipovat, aby byla co nejefektivnější. Provedli jsme proto dotazníkové šetření, které slouží jako pilotní podkladová studie pro plánovaný podrobnější výzkum v dané problematice. Respondenty (N=35) byli pedagogové ze základních a středních škol. Ohodnotili sadu vybraných komplikací podle toho, jak moc velký problém z jejich pohledu představují. Výsledky ukázaly, že největším problémem je vzdělání pedagogů v první pomoci (včetně didaktických kompetencí), nedostatek financí a pomůcek. Na základě těchto výsledků jsme navrhli možná řešení daných problémů ve školní praxi a představili soubor doporučení pro plánovanou navazující studii.

  • Název v anglickém jazyce

    Problems in Teaching First Aid from the Perspective of Czech Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching first aid is an integral part of framework educational programs and is implemented in various subjects at primary and secondary schools. Educators encounter several different problems that limit the implementation of effective first-aid teaching. Based on previous published studies, it appears that it may involve, for example, a lack of finances, insufficient teaching materials, time for instruction, and/or uncertainty among educators regarding which first aid topics and procedures should be taught as a priority or how to structure the instruction generally to make it as effective as possible. We, therefore, conducted a questionnaire, which serves as a pilot background study for planned more detailed research on the given issue. The respondents (N=35) were teachers from primary and secondary schools. They rated a set of selected complications according to how big of a problem they thought they were. The results showed that the biggest problem is the education of teachers in first aid (including didactic competencies), and the lack of funds and aid. Based on these results, we proposed possible solutions to the specified problems in school practice and presented a set of recommendations for the planned follow-up study.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Biologie-Chemie-Zeměpis

  • ISSN

    1210-3349

  • e-ISSN

    2533-7556

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    44-55

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus