Nádorová onemocnění a jejich zařazení do výuky biologie na střední škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F23%3A10480745" target="_blank" >RIV/00216208:11310/23:10480745 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=qcnMGTPgjH" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=qcnMGTPgjH</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/25337556.2023.4.2" target="_blank" >10.14712/25337556.2023.4.2</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nádorová onemocnění a jejich zařazení do výuky biologie na střední škole
Popis výsledku v původním jazyce
Nádorová onemocnění jsou v současné době ve vyspělých zemích jednou z hlavních příčin úmrtí. Přestože se s pojmem rakovina setkáváme ve společnosti každý den, málokterý středoškolský žák dokáže popsat, jak a proč nádory vznikají a jak těmto onemocněním předcházet. Proto byl v rámci diplomové práce navržen výukový celek, který by prohloubil znalosti žáků v této oblasti a dal jim komplexnější vhled do tématu. Cílem tohoto příspěvku je navržený výukový celek představit. Výukový celek je založen na formě kooperativního učení, kdy je aktivita v hodině na straně žáků. Žáci získají nový pohled na téma rakovina a také si procvičí dosavadní znalosti v oblastech molekulární a buněčné biologie, lidské fyziologie a biochemie. Výukový celek byl úspěšně ověřen na žácích pražského gymnázia ve dvou věkových kategoriích - 9. ročník ZŠ / 1. ročník SŠ a 3. a 4. ročník SŠ.
Název v anglickém jazyce
Cancer, and Inclusion of This Topic into Biology Education at High Schools
Popis výsledku anglicky
Nowadays, cancer is one of the most common causes of death in developed countries. Despite the increased media coverage of the illness not all high school students are able to describe why and how tumours are developed and what is the correct prevention. The main goal of this diploma thesis is to design a novel teaching activity that will deepen the knowledge about the issues surrounding cancer and give students a greater insight into the disease. This teaching activity is based on cooperative learning - an instructional strategy where students work together on a common assignment. It will also confirm what students have learned so far in molecular and cell biology, human physiology or biochemistry. The activity was successfully validated in biology lessons at Prague high school.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Biologie-Chemie-Zeměpis
ISSN
1210-3349
e-ISSN
2533-7556
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
10-21
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—