Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Frequent Limits and Advantages of Conditions for Geology Education: Example of Czech and Slovak State Curricula

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F24%3A10487137" target="_blank" >RIV/00216208:11310/24:10487137 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=N8MQen18SV" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=N8MQen18SV</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.26529/cepsj.1449" target="_blank" >10.26529/cepsj.1449</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Frequent Limits and Advantages of Conditions for Geology Education: Example of Czech and Slovak State Curricula

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Geology is a subject of low interest for many pupils and teachers. The present study aims at examining the organizational conditions for geology education using the model of the Czech Republic and Slovakia, drawing from the national curricula. The study discusses the possible reasons for the unpopularity of the field worldwide and proposes general recommendations that would contribute to increasing interest in geoscience. The main drawbacks of geology education seem to be the large volume of required knowledge, its thematic structure, and a lack of links to real life. The Czech curriculum is vaguely and theoretically defined, placing demand on pupils, especially in the area of memorizing given information and practically pays no attention to recommended teaching methods. In contrast, the Slovak curriculum better reflects current trends. In general, it is necessary to implement continuous educational support for geology teachers and restructure the geology syllabus so that individual sub-fields are interlinked. Moreover, the learning outcome definition should include action-based education, fieldwork, experimenting, and similar elements.

  • Název v anglickém jazyce

    Frequent Limits and Advantages of Conditions for Geology Education: Example of Czech and Slovak State Curricula

  • Popis výsledku anglicky

    Geology is a subject of low interest for many pupils and teachers. The present study aims at examining the organizational conditions for geology education using the model of the Czech Republic and Slovakia, drawing from the national curricula. The study discusses the possible reasons for the unpopularity of the field worldwide and proposes general recommendations that would contribute to increasing interest in geoscience. The main drawbacks of geology education seem to be the large volume of required knowledge, its thematic structure, and a lack of links to real life. The Czech curriculum is vaguely and theoretically defined, placing demand on pupils, especially in the area of memorizing given information and practically pays no attention to recommended teaching methods. In contrast, the Slovak curriculum better reflects current trends. In general, it is necessary to implement continuous educational support for geology teachers and restructure the geology syllabus so that individual sub-fields are interlinked. Moreover, the learning outcome definition should include action-based education, fieldwork, experimenting, and similar elements.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Center for Educational Policy Studies Journal

  • ISSN

    1855-9719

  • e-ISSN

    2232-2647

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    85-106

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85198390066