Kritická místa kurikula ve vybraných vzdělávacích oborech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43904340" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43904340 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kritická místa kurikula ve vybraných vzdělávacích oborech
Popis výsledku v původním jazyce
Kolektivní monografie s názvem Kritická místa kurikula ve vybraných vzdělávacích oborech představuje výsledky výzkumného šetření kritických míst v osmi vzdělávacích oborech či obsahových okruzích na ZŠ anebo SŠ, a to konkrétně: Rozmanitost přírody – Přírodopis – Biologie, Zeměpis – Geografie, Výchova k občanství – Občanský a společenskovědní základ, Člověk a svět práce, Tělesná výchova, Cizí jazyk – anglický jazyk, Cizí jazyk – německý jazyk, vzdělávací okruh zaměřený na psychologii. Zároveň je pozornost věnována konkrétním kritickým místům ve studijních oborech orientovaných na německý jazyk a anglický jazyk na VŠ. V nich se autoři soustředí na vybrané kritické aspekty čtenářských dovedností budoucích učitelů anglického anebo německého jazyka. Kniha nepředstavuje jenom souhrn kritických míst kurikula ve vybraných vzdělávacích oborech, ale snaží se poukázat i na jejich příčiny z hlediska učiva, žáka/žáků, učitele, cílů výuky, dále i materiálního a prostorového zázemí výuky. Ve vztahu k praxi, že jsou k jednotlivým vzdělávacím oborům či obsahovým okruhům navržena doporučení jak na úrovni statické formy kurikula – především v souvislosti kurikulárních dokumentů, tak ve vztahu k dynamické formě kurikula – praxi či dalším výzkumným snahám. Uvedená doporučení jsou rovněž využitelná v přípravě budoucích učitelů.
Název v anglickém jazyce
Critical Issues of the Curriculum in Selected Educational Fields
Popis výsledku anglicky
The collective monograph entitled Critical Issues of the Curriculum in Selected Educational Fields presents results of a research survey of critical issues in eight educational fields, respectively school subjects at primary or secondary schools, namely: Biology, Geography, Civic Education, People and the World of Work, Physical Education, Foreign Language – English, Foreign Language – German, and last but not least, the educational field focusing on psychology. At the same time, attention is paid to specific critical issues in fields of study concentrated on the German Language and the English Language at the university. In the respective chapters, the authors focus on selected critical aspects of the reading skills of future teachers of English or German. The book is not only a summary of critical issues of the curriculum in selected educational fields, but also tries to point out their causes in terms of curriculum, pupil(s), teacher, teaching objectives, as well as the material and spatial background of teaching. In relation to teaching practice that recommendations are proposed for individual educational fields or content areas both at the level of the static form of the curriculum - especially in connection with curricular documents, and in relation to the dynamic form of the curriculum - practice or other research efforts. These recommendations from individual chapters are also useful in the training of future teachers.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7394-910-5
Počet stran knihy
300
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta
Místo vydání
České Budějovice
Kód UT WoS knihy
—