Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kritická místa kurikula ve vybraných vzdělávacích oborech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43904340" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43904340 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kritická místa kurikula ve vybraných vzdělávacích oborech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kolektivní monografie s názvem Kritická místa kurikula ve vybraných vzdělávacích oborech představuje výsledky výzkumného šetření kritických míst v osmi vzdělávacích oborech či obsahových okruzích na ZŠ anebo SŠ, a to konkrétně: Rozmanitost přírody – Přírodopis – Biologie, Zeměpis – Geografie, Výchova k občanství – Občanský a společenskovědní základ, Člověk a svět práce, Tělesná výchova, Cizí jazyk – anglický jazyk, Cizí jazyk – německý jazyk, vzdělávací okruh zaměřený na psychologii. Zároveň je pozornost věnována konkrétním kritickým místům ve studijních oborech orientovaných na německý jazyk a anglický jazyk na VŠ. V nich se autoři soustředí na vybrané kritické aspekty čtenářských dovedností budoucích učitelů anglického anebo německého jazyka. Kniha nepředstavuje jenom souhrn kritických míst kurikula ve vybraných vzdělávacích oborech, ale snaží se poukázat i na jejich příčiny z hlediska učiva, žáka/žáků, učitele, cílů výuky, dále i materiálního a prostorového zázemí výuky. Ve vztahu k praxi, že jsou k jednotlivým vzdělávacím oborům či obsahovým okruhům navržena doporučení jak na úrovni statické formy kurikula – především v souvislosti kurikulárních dokumentů, tak ve vztahu k dynamické formě kurikula – praxi či dalším výzkumným snahám. Uvedená doporučení jsou rovněž využitelná v přípravě budoucích učitelů.

  • Název v anglickém jazyce

    Critical Issues of the Curriculum in Selected Educational Fields

  • Popis výsledku anglicky

    The collective monograph entitled Critical Issues of the Curriculum in Selected Educational Fields presents results of a research survey of critical issues in eight educational fields, respectively school subjects at primary or secondary schools, namely: Biology, Geography, Civic Education, People and the World of Work, Physical Education, Foreign Language – English, Foreign Language – German, and last but not least, the educational field focusing on psychology. At the same time, attention is paid to specific critical issues in fields of study concentrated on the German Language and the English Language at the university. In the respective chapters, the authors focus on selected critical aspects of the reading skills of future teachers of English or German. The book is not only a summary of critical issues of the curriculum in selected educational fields, but also tries to point out their causes in terms of curriculum, pupil(s), teacher, teaching objectives, as well as the material and spatial background of teaching. In relation to teaching practice that recommendations are proposed for individual educational fields or content areas both at the level of the static form of the curriculum - especially in connection with curricular documents, and in relation to the dynamic form of the curriculum - practice or other research efforts. These recommendations from individual chapters are also useful in the training of future teachers.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7394-910-5

  • Počet stran knihy

    300

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Kód UT WoS knihy