Bottleneck of Knowledge Society
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F08%3A00101307" target="_blank" >RIV/00216208:11320/08:00101307 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Bottleneck of Knowledge Society
Popis výsledku v původním jazyce
Knowledge is a precondition of prosperity and sustainability of human society. The condition of acquiring, development, and use of knowledge is a proper education. But what education in what extent? According to observations there is in current society alack of people interested in the study of and willing to work in science, engineering, and manual jobs. There is a great demand for jobs in these areas and current situation is considered to be a crucial threat for economic development and prosperity. This paper discusses the possible reasons of it - low rewards, expensive and difficult study, prejudices, etc. A metareason can be the missing ability (and skill) to work hard and the fact that it is often forgotten that knowledge can be useful only if appropriate skills are trained. This situation is the consequence of the failure of social and and educational processes, especially missing feedbacks in education systems.
Název v anglickém jazyce
Bottleneck of Knowledge Society
Popis výsledku anglicky
Knowledge is a precondition of prosperity and sustainability of human society. The condition of acquiring, development, and use of knowledge is a proper education. But what education in what extent? According to observations there is in current society alack of people interested in the study of and willing to work in science, engineering, and manual jobs. There is a great demand for jobs in these areas and current situation is considered to be a crucial threat for economic development and prosperity. This paper discusses the possible reasons of it - low rewards, expensive and difficult study, prejudices, etc. A metareason can be the missing ability (and skill) to work hard and the fact that it is often forgotten that knowledge can be useful only if appropriate skills are trained. This situation is the consequence of the failure of social and and educational processes, especially missing feedbacks in education systems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1ET100300517" target="_blank" >1ET100300517: Metody inteligentních systémů a jejich aplikace při dobývání znalostí a zpracování přirozeného jazyka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
OPEN KNOWLEDGE SOCIETY: A COMPUTER SCIENCE AND INFORMATION SYSTEMS MANIFESTO
ISBN
978-3-540-87782-0
ISSN
1865-0929
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
SPRINGER
Místo vydání
Berlin Heidelberg
Místo konání akce
Atény, Řecko
Datum konání akce
24. 9. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000259863800011