Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bottleneck of Knowledge Society

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F08%3A00101307" target="_blank" >RIV/00216208:11320/08:00101307 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bottleneck of Knowledge Society

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Knowledge is a precondition of prosperity and sustainability of human society. The condition of acquiring, development, and use of knowledge is a proper education. But what education in what extent? According to observations there is in current society alack of people interested in the study of and willing to work in science, engineering, and manual jobs. There is a great demand for jobs in these areas and current situation is considered to be a crucial threat for economic development and prosperity. This paper discusses the possible reasons of it - low rewards, expensive and difficult study, prejudices, etc. A metareason can be the missing ability (and skill) to work hard and the fact that it is often forgotten that knowledge can be useful only if appropriate skills are trained. This situation is the consequence of the failure of social and and educational processes, especially missing feedbacks in education systems.

  • Název v anglickém jazyce

    Bottleneck of Knowledge Society

  • Popis výsledku anglicky

    Knowledge is a precondition of prosperity and sustainability of human society. The condition of acquiring, development, and use of knowledge is a proper education. But what education in what extent? According to observations there is in current society alack of people interested in the study of and willing to work in science, engineering, and manual jobs. There is a great demand for jobs in these areas and current situation is considered to be a crucial threat for economic development and prosperity. This paper discusses the possible reasons of it - low rewards, expensive and difficult study, prejudices, etc. A metareason can be the missing ability (and skill) to work hard and the fact that it is often forgotten that knowledge can be useful only if appropriate skills are trained. This situation is the consequence of the failure of social and and educational processes, especially missing feedbacks in education systems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1ET100300517" target="_blank" >1ET100300517: Metody inteligentních systémů a jejich aplikace při dobývání znalostí a zpracování přirozeného jazyka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    OPEN KNOWLEDGE SOCIETY: A COMPUTER SCIENCE AND INFORMATION SYSTEMS MANIFESTO

  • ISBN

    978-3-540-87782-0

  • ISSN

    1865-0929

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    SPRINGER

  • Místo vydání

    Berlin Heidelberg

  • Místo konání akce

    Atény, Řecko

  • Datum konání akce

    24. 9. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000259863800011